برگزیدگان نخستین جشنواره زیست فناوری دانش ‌آموزی مازندران قدردانی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن آسوری، رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در نخستین جشنواره زیست فناوری دانش ‌آموزی مازندران گفت: برگزیدگان نخستین جشنواره زیست فناوری دانش‌ آموزی مازندران قدردانی شدند.

آسوری با بیان اینکه انستیتوپاستور ایران علاوه بر آمل، در تهران، شمیران، کرج و اکینلوی همدان به ارائه خدمات مختلف مشغول است، افزود: جشنواره زیست فناوری دانش ‌آموزی استان مازندران برای نخستین بار توسط پژوهشکده شمال با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با حمایت و هدایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نخستین ‌بار این طرح با سختی‌هایی همراه است، گفت: یکی از مهم ‌ترین اهداف این طرح، ترویج زیست فناوری در جامعه و حمایت از دانش‌آموزان علاقمند و مستعد در این حوزه است.

رئیس پژوهشکده شمال انیستیتو پاستور ایران با بیان اجرای این طرح بین دانش‌آموزان پیش ‌دبستانی تا پایان متوسطه در مازندران، افزود: امید داریم با حمایت‌ مسؤولان استانی، مدیران شهرستانی آموزش و پرورش و مشارکت مدارس و پژوهش ‌سراهای دانش‌آموزی در شهرستان‌ها دانش‌آموزان علاقمند و توانمند در رشته‌ زیست‌فناوری شناسایی شده و با آموزش‌های نظری و عملی مهارت‌ های لازم را کسب کنند.

آسوری گفت: برگزیدگان نخستین جشنواره زیست فناوری دانش‌آموزی مازندران آذر امسال در جشنواره ملی به میزبانی تهران که از سوی ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌ شود، شرکت می ‌کنند.

وی افزود: این پژوهشکده از سال 1373 با تلاش گروهی از خیران شهرستان آمل در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع آغاز به کار کرده و در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تولیدی، تشخیص تخصصی، مرکز رشد و رایانش زیستی به پنج استان مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و اردبیل در شمال کشور خدمات می ‌دهد.

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.