سرلشکر صفوی:

موصل به زودی آزاد می‌شود/ غرب به دنبال کشاندن جنگ به سمت حزب‌الله است

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: کشورهای غربی به دنبال کاهش وزن ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و کشاندن جنگ به سمت حزب الله هستند.

موصل به زودی آزاد می‌شود/ غرب به دنبال کشاندن جنگ به سمت حزب‌الله است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر یحیی رحیم صفوی در نشست تخصصی بحران‌های ژئوپلتیک خاورمیانه و جهان اسلام که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: ما به کشورهای غربی و هم‌پیمانانشان در منطقه هشدار می‌دهیم که دست از حمایت گروه‌های تکفیری بردارند در غیر این صورت به ضرر خودشان تمام می‌شود و این گروهک‌ها دامن‌گیر خودشان خواهند بود. امیدواریم همکاری‌ها برای مبارزه با این گروهک‌ها تداوم پیدا کند و ایران در این مسیر پیروز شده و با سربلندی از عراق و سوریه خارج شود چرا که این موضوع راهبردها را در منطقه به نفع ایران تمام خواهد کرد و در نتیجه ایران می‌تواند در بازی بزرگ منطقه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: کشورهای غربی می‌کوشند تا در برابر امواج بیداری اسلامی نوعی مقابله و مقاومت را به وجود آورند و یکی از اهداف بزرگ کشورهای غربی و جهان سلطه جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی در منطقه است بطوری که آنها مدیریت راهبردی خود را در برابر گسترش موج بیداری اسلامی طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که با گسترش و تقویت گروهک‌های تروریستی در منطقه، جهاد و مقاومت را که در فرهنگ اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است به سمت تهدید و ترور هدایت کنند.

وی ادامه داد: آنچه در جهان اسلام به عنوان جهاد برای آزادی کشورهای مظلوم همچون فلسطین مطرح بود امروزه به جهاد با شیعیان بدل شده‌اند، این در حالی است که علمای بزرگی همچون شیخ‌الازهر رسما اعلام کرده‌اند که وهابیت جزو مذاهب اسلامی نیست و این اعلام نظر نشان می‌دهد که کشتن مسلمانان تا چه اندازه ناپسند و یک عمل حرام است.

صفوی با تأکید بر اینکه کشورهای غربی به دنبال محو کردن شیعیان در منطقه هستند، اظهار داشت: این فکر پلیدی است که از ده‌ها سال پیش توسط کشورهای جهان سلطه در منطقه مطرح شده که شیعیان و علویان کشته شوند، این در حالی است که همین علویان در سوریه بودند که سالها در کنار سایر مذاهب در آرامش زندگی کردند و در ترکیه نیز 20 میلیون علوی وجود دارد که بدون هیچ مشکلی با سایر مذاهب در این کشور زندگی می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه اساس اسلام مبتنی بر صلح است، تأکید کرد: آن قدر که ما از اسلام فهمیده‌ایم، اساس این دین بر صلح قرار دارد و زمانی که امام عصر(عج) ظهور کنند صلح و عدالت واقعی را در جهان پیاده خواهند کرد اما متاسفانه عده‌ای می‌خواهند ملت‌های مسلمان را به جان یکدیگر بیاندازند. 

وی ادامه داد: به نظر ما یکی از هدف‌های بزرگی که غرب در سوریه و عراق دنبال می‌کند این است که اگر بازیگران اصلی در بحران‌های این دو کشور که در یک سوی آن آمریکا، انگلیس و برخی بازیگران دیگر همچون رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر و اردن وجود دارند در برابر ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و عراق قرار گیرند تا اگر بتوانند در نظام سیاسی سوریه تغییراتی ایجاد کرده و حاکمیت آنجا را تغییر دهند.

صفوی افزود: آنها به دنبال این هستند که پس از تغییر نظام سوریه، جنگ را به سمت لبنان و مقابله با حزب‌الله بکشانند و پس از مسلط شدن به عراق هدف نهایی خود را که همان ایجاد ناامنی و بحران در منطقه و کاهش وزن ژئوپولیتیک جمهوری اسلامی ایران است، عملی کنند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به وابستگی کشورهای عرب منطقه به کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: برخی از کشورهای عرب منطقه خود را در همکاری با کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند که البته پیش از این با آنها همکاری داشتند اما این همکاری را در این برهه به طور رسمی اعلام می‌کنند. از 570 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی حدود 12 کشور دارای نظام پادشاهی هستند، 4 کشور نظام جمهوری اسلامی دارند و مابقی نظام جمهوری را برگزیده‌اند و کشورهایی که نظام پادشاهی دارند کمتر نظام‌های محبوبی به شمار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه هدف کشورهای غربی و جهان سلطه ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و ناامنی در کشورهای مسلمان است، عنوان داشت: ریشه شکل‌گیری گروه‌های تکفیری به برنامه‌ریزی سازمان‌های جاسوسی غربی بازمی‌گردد که با اسلام دشمن هستند و می‌کوشند که کشتار و درگیری شدید میان مسلمانان را ایجاد و تقویت کنند.

صفوی با بیان اینکه شهر موصل در عراق به زودی آزاد می‌شود، عنوان کرد: تروریست‌ها قصد دارند پس از خروج از عراق به سمت سوریه حرکت کنند که این طبعا مشکلات بیشتری در این کشور به وجود می‌آورد و حتی این احتمال وجود دارد که ایدئولوژی تکفیری در منطقه و کشورهای شمال آفریقا یا مرکز این قاره و آسیای غربی نیز شیوع پیدا کند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه ایجاد صلح در منطقه به نفع همه کشورها است، خاطر نشان کرد: بدیهی است که ایجاد صلح در منطقه به نفع همه کشورها و ادامه جنگ به ضرر همه است. جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیر صلح و امنیت در منطقه و مقابله با گروه‌های تروریستی است که در عراق، سوریه و یمن مشغول فعالیت‌اند. امیدواریم در نهایت کشورهایی که دلسوز انسانیت هستند برای پایان بخشیدن به ناآرامی‌ها در منطقه و مقابله با گروهک‌های تروریستی به خرد جمعی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار