سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از بررسی پروژه نفوذ در جلسه امروز کمیسیون مذکور با حضور کارشناسان وزارت اطلاعات خبر داد.

بروجردی: آمریکا نمی‌تواند به بهانه مسائل منطقه‌ای در برجام عهدشکنی کند/ بررسی سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: در این جلسه بروجردی در پاسخ به اظهارات امروز جان کری گفت : اظهارات مذکور اعتراف آمریکا به عهدشکنی و بد عهدی است، همچنین آمریکا مکلف است که تعهدات خود را انجام دهد، آمریکا نمی‌تواند به بهانه مسائل منطقه‌ای در برجام عهد شکنی کند.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی از کمیته هسته‌ای به جهت تلاش مضاعف در تهیه گزارش اجرای برجام تشکر کرد.
 
در ادامه جلسه ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای گزارشی از روند تهیه گزارش 6 ماه اجرای برجام چارچوب و محتوای گزارش ارائه کرد.
 
نقوی حسینی اظهار کرد: ذوالنور در این جلسه اعلام که رویکرد ما در تهیه گزارش محور قرار دادن منافع ملی کشور، عهد شکنی‌ها و بدعهدی‌های طرف مقابل به خصوص آمریکا و آخرین وضعیت اجرا در میدان عمل بوده است.
 
سخنگوی کمیته امنیت ملی تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون بنا شد جلسه ای فوق العاده ساعت 6 صبح روز سه شنبه تشکیل شود تا متن گزارش اجرای برجام قرائت و در مورد آن اظهار نظر شود.
 
وی افزود: در ادامه جلسه بحث پروژه نفوذ با حضور کارشناسان وزارت اطلاعات بررسی و رویکردهای نوین این پرو‍ژه و استراتژی و تاکتیک های پروژه نفوذ مورد بحث قرار گرفت.
 
نقوی حسینی ادامه داد: در جریان بررسی پروژه نفوذ عنوان شد که هدف نفوذ نوین تغییر در باورها و تغییر در نظام محاسباتی تصمیم گیرنده است.
 
نماینده مردم ورامین افزود: پروژه نفوذ دارای پوشش های مختلف و متفاوتی است که در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی،  فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی، اجتماعی، شبکه های اجتماعی، توریستی و گردشگری، بهداشتی، درمانی و محیط زیست دنبال می‌شود و آمریکا محور پروژه نفوذ و سر کرده آن است ولی کشورهای دیگری مثل انگلیس هم بیکار ننشسته‌اند.
 
سخنگویی کمیته امنیت ملی گفت: این نکته نیز ضروری است که الحمدلله علیرغم همه برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های پروژه نفوذ، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان کاملاً بر موضوع پروژه نفوذ مسلط هستند و همه تحرکات و کیس‌ها در تور اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار دارند و اشراف کامل بر همه طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های پروژه نفوذ دارند.

وی در پایان از تشکیل جلسه کارگروه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، امنیت ملی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار