مدیرکل بهزیستی استان فارس از رفع محدودیت واگذاری کودکان بی سرپرست خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ موسوی مدیرکل بهزیستی استان فارس در پنجمین نشست منطقه ای هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان کار، هدف از برگزاری این همایش را بررسی نقاط قوت و ضعف قانون اصلاح شده حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست برشمرد.  
وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید محدودیت واگذاری کودکان بی سرپرست رفع شده و به خانواده های بچه دار متقاضی، بانوان مجرد بالای 30 سال، بانوان بی سرپرست و ایرانیان مقیم خارج هم طبق ضوابط فرزند واگذار می شود .
مدیرکل بهزیستی استان فارس افزود: در قانون جدید همچنان مشکلاتی در خصوص تعیین تکلیف کودکان بد سرپرست وجود دارد که در این همایش تلاش می شود این مشکلات بررسی و اقداماتی برای اصلاح آن صورت گیرد.
وی بیان کرد: در بیش از 1 هزار خانواده برای قبول این کودکان پرونده تشکیل شده و در انتظار هستند.
موسوی اظهار کرد: سن طلایی واگذاری کودکان تا سه سال است و همه خانواده ها خواستار کودکان تا این سن هستند اما تاکنون قوانین موجب طولانی شدن روند واگذاری کودکان می شد.  
پنجمین نشست دو روزه منطقه ای هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان کار با حضور مسئولان و کارشناسان بهزیستی استان های تهران، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و ایلام در شیراز برگزار شد .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.