معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: انتخابات انجمن اولیا و مربیان همزمان با سراسر کشور در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد جواد احمدی در نشست خبری با اشاره به نقش مهم انجمن اولیا و مربیان در مدارس، افزود: کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی، پرورشی، تربیتی و ایجاد بستر مناسب فرهنگی برای تربیت دانش آموزان از مهمترین اهداف برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان است.
وی افزود: انجمن اولیا و مربیان از ارکان مهم یک مدرسه است و بر تمام تصمیم گیری های مدرسه نظارت دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تعامل و ارتباط اولیا دانش آموزان با آموزشگاه در کاهش میزان مشکلات مدرسه نقشی مهم ایفا می کند.
وی گفت: انجمن های اولیا و مربیان بیشتر در امور آموزشی، فرهنگی، مالی و نیز برگزاری مراسم های مختلف ملی و مذهبی نقش دارند.
احمدی با اشاره به تأثیر ارزشمند تعامل مطلوب و مناسب والدین با مدرسه و مربیان، گفت: ارتباط تنگاتنگ بین خانواده و مدرسه، یکی از عوامل موفقیت دانش آموزان است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه، گفت: امروزه عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش در کشورهای پیشرفته توسط انجمن اولیا و مربیان انجام می شود.
علیرضا سلطانی با بیان اینکه تاکنون در ایران به انجمن اولیا و مربیان توجه جدی نشده است، افزود: اهمیت این جایگاه هنوز در ایران به درستی شناخته نشده و به آن پرداخته نشده است.
وی افزود: انتخابات انجمن اولیا و مربیان هر سال در همه مدارس به استثنای مدارس بزرگسالان برگزار می شود.
سلطانی با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش در نیمه اول مهر با مشغله زیادی مواجهند، افزود: زمان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استان اصفهان از نیمه اول مهر به نیمه دوم این ماه تغییر کرد.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش های لازم در زمینه ارتباط با اولیا و مربیان باید به مدیران آموزش و پرورش ارائه شود، افزود: باید بخشی از ارزیابی عملکرد مدیران و معلمان آموزش و پرورش توسط اولیا و مربیان انجام شود.
وی افزود: برخی از اولیا دانش آموزان هم به دلیل عدم آشنایی با وظایف خود، به جای نظارت، در کار مدرسه دخالت می کنند.
سلطانی با اشاره به اهمیت نظارت رسانه ها بر عملکرد مدارس آموزش و پرورش، گفت: رسانه باید قبل از انجام هرگونه کار رسانه ای و انتشار خبر، مسائل و مشکلات مدارس را به اداره کل یا ادارات تابعه منعکس کنند تا به آنها رسیدگی شود.
انتخابات انجمن اولیا و مربیان در همه مراکز آموزشی استان اصفهان و با مشارکت والدین دانش آموزان برگزار می شود.
انتخابات انجمن اولیا و مربیان برای مدارس مقطع ابتدایی روز سه شنبه 27 مهر و برای مدارس مقطع متوسطه روز چهارشنبه 28 مهر برگزار می شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.