کلینتون طی 15 روز گذشته دو برابر ترامپ کمک مالی جمع‌آوری کرده است

گزارشهای مالی منتشر شده حاکی از برتری محسوس کلینتون بر ترامپ در جمع‌آوری هزینه‌های انتخاباتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، براساس آماری که روز گذشته (شنبه) از سوی ستاد انتخاباتی جمهوری‌خواهان منتشر شد، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمینه جمع‌آوری هزینه‌های انتخاباتی نیز عقب‌تر از «هیلاری کلینتون» – رقیب دموکرات خود – است و حتی در جمع‌آوری پولی که در آغاز رقابت‌های انتخاباتی وعده آن را داده بود نیز ناکام مانده است.

طبق این گزارش، ترامپ پس از آنکه در ماه سپتامبر با مشارکت نهادهای وابسته به حزب جمهوری‌خواه موفق به جمع‌آوری 100 میلیون دلار شد، تا نیمه ماه اکتبر با کمک نزدیکان خود تنها توانسته است 75 میلیون دلار پول نقل جمع‌آوری کند. این در حالیست که هیلاری کلینتون در ماه سپتامبر موفق به جمع‌آوری 154 میلیون دلار پول نقد شد و در ماه اکتبر نیز تا این لحظه حدود 150 میلیون دلار - یعنی دو برابر ترامپ - پول جمع‌آوری کرده است. 

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل عمده ناکامی ترامپ در جمع‌آوری هزینه‌های انتخاباتی لازم، ناتوانی او در جلب حمایت نخبگان و مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه است که با ارتباطات خود در خارج از مجموعه حزب می‌توانند مبلغ قابل‌توجهی برای او جمع‌آوری کنند. 

از سوی دیگر، اظهارات جنجالی ترامپ از آغاز رقابت‌های انتخاباتی باعث شده است بسیاری از ثروتمندان و شرکت‌های تجاری بزرگ آمریکا مانند مایکروسافت و اپل که در دوره‌های قبل همواره کمک‌های مالی قابل ملاحظه‌ای به حزب جمهوری‌خواه ارائه می‌کردند، در انتخابات امسال با پیش‌بینی شکست ترامپ برابر کلینتون، خود را تا جای ممکن از کمک مالی به این حزب دور نگه دارند. 

در این میان، تنها مورد استثنا، «پیتر تیل» سرمایه‌گذار معروف آمریکایی است که در گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه در ماه ژوئیه نیز به نفع نامزدی ترامپ در انتخابات به ایراد سخنرانی پرداخت. یکی از نزدیکان این میلیاردر آمریکایی روز گذشته گفت وی 1.25 میلیون دلار به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک کرده است. 

با وجود برتری کلینتون بر ترامپ در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مالی، نکته قابل توجهی که در گزارش مالی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه وجود دارد این است که میزان کمک‌های مردمی به ترامپ بیش از کلینتون است. طبق گزارش روز گذشته حزب جمهوری‌خواه، از ابتدای ستامبر حدود 2.6 میلیون نفر به ستاد انتخاباتی ترامپ کمک مالی کرده‌اند که این رقم اگرچه نسبت به ماه‌های گذشته افزایش اندکی را نشان می‌دهد، بسیار فراتر از کمک‌های مردمی به کلینتون است. ضمن اینکه ترامپ وعده داده است که خودش نیز از ثروت شخصی‌اش مبلغ 100 میلیون دلار برای انتخابات هزینه کند. 

با این حال، با توجه به رسوایی‌های اخلاقی اخیر ترامپ و افزایش فاصله او با کلینتون در نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر به نظر می‌رسد نامزد دموکرات‌ها در نهایت بتواند پول بیشتری برای فعالیت‌های انتخاباتی حزبش جمع‌آوری کند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار