به مناسبت روز جهانی نابینایان از روشندلان فعال و مددکاران استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ زنجانی فرماندار اردبیل در این مراسم مناسب سازی محیط شهری بر مبنای اصول علمی و طرح مطالعاتی را جهت رفاه نابینایان را خواستار شد.

وی در ادامه بر لزوم استخدام روشندلان و معلولان در دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: باید دستگاههای اجرایی از تمام ظرفیت های قانونی در جهت استخدام و بکارگیری روشندلان و معلولان به کار گرفته شود.

ستاری مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: در سطح استان بیش از 6 هزار نفر مشکلات بینایی و نابینا وجود دارد و حدود 650 نفر از نابینایان مستمری بگیر بهزیستی استان هستند.

وی توانمندسازی افراد نابینا از طریق آموزش را از اهداف صلی بهزیستی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: کارفرمایان و ارگان ها در صورت بکارگیری افراد نابینا از مزایای قابل توجهی همچون تقبل حق بیمه و پرداخت 50 درصد حقوق توسط سازمان بهزیستی و اعطای وام 15 میلیون تومانی به کارفرمایان برخوردار خواهند شد.

محمدپور مدیر عامل انجمن جامعه روشندلان اردبیل نیز خواستار به رسمیت شناختن استقلال و حقوق نابینایان شد و سواد آموزی با خط بریل، آموزش قرآن و برگزاری کلاس های ورزشی را از عمده برنامه های این انجمن عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.