رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز از اعلام آمادگی این دانشگاه برای تدوین آیین‌نامه مقاوم‌سازی آثار تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کی‌نژاد در مراسم افتتاحیه اولین همایش مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی گفت: با برگزاری این گونه همایش‌ها و تعامل بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دیگر دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه صنعتی سهند و سازمان میراث فرهنگی و با استفاده از تجربیات اساتید ایتالیایی‌، آیین‌نامه مقاوم‌سازی بناهای تاریخی تدوین می‌شود.

وی با ابراز رضایت از سطح علمی بالای این همایش اضافه کرد: در ایران بیش از یک میلیون اثر تاریخی وجود دارد و این آثار نشان دهنده یک استعداد برتر و یک ذخیره استعدادی سرشار و ریشه‌های هویتی در این منطقه از جغرافیای جهان است.

وی افزود‌: بناهای تاریخی از نشانه‌های بارز و مهم در نشان دادن نوع نگاه و زندگی نسل های گذشته و تاثیرگذار در تمدن سازی هستند و حفظ و نگهداری آن‌ها به عنوان یکی از امور مهم در برنامه ریزی فرهنگی جوامع به شمار می‌آید.

وی با ابراز تاسف از تلاش عاملان غربزده رژیم پهلوی برای از بین بردن آثار تاریخی، گفت: این رژیم به دنبال بی‌هویت کردن جوانان و بیگانه نمودن آنها با فرهنگ ایرانی اسلامی بود که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب و با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌های غرب، توانستیم این بناها را حفظ و احیا کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این زمینه از دارا بودن محوطه ای 60 هزار متری با نزدیک به 15 اثر تاریخی در تملک و 25 سال کار نظری و عملی‌، این دانشگاه را از جمله نهادهای تاثیر‌گذار و پیشرو در زمینه  حفاظت و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی معرفی کرد.

شایان ذکر است، همایش بین‌المللی مرمت‌ معماری و مقاوم‌سازی بناهای تاریخی به مدت سه روز از تاریخ 24 لغایت 26مهر در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.