دعوت رسمی کمیته بین المللی المپیک ازرییس ومشاورعالی وزنه برداری برای حضوردر کشور سوییس.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرنگاران جوان، کمیته بین المللی المپیک با ارسال دعوتنامه رسمی، از علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری و محمد نصیری مشاورعالی رییس فدراسیون و قهرمان اسطوره ای وزنه برداری ایران دعوت به عمل آورده تا در تاریخ 24 نوامبر2016 درمقراصلی کمیته بین المللی المپیک  واقع در لوزان سوییس حضور یابند.

 کمیته بین المللی المپیک  قرار است در اتفاقی تاریخی برای ورزش کشور و وزنه برداری ایران، مدال نقره المپیک 1976 مونیخ استاد محمد نصیری را که پس از سالها مفقود شدن در تورنمنت بین المللی جام فجر ودرحضورتاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری مجددا توسط یک خیرورزشی خریداری وطی مراسمی ویژه به قهرمان اسطوره ای وزنه برداری ایران بازگردانده شد در موزه کمیته بین المللی المپیک نگه دارد.


این اتفاق ویژه برای نخستین باراست که در ورزش ایران رخ می دهد که یک ورزشکار ایرانی مدال المپیک خود را به موزه کمیته بین المللی المپیک اهداء می‌کند.


 محمد نصیری دارنده سه مدال طلای 1968 مکزیکوسیتی، نقره 1972 مونیخ و برنز 1976 مونترال قصد دارد مدال نقره المپیک 1972 مونیخ را به موزه کمیته بین المللی المپیک اهداء کند.


 این مدال در سالهای بسیار دور به سرقت رفته بود و حدود شش سال پیش یک خیرایرانی آن را در خارج از کشور در مزایده ای خریداری کرد و درنهایت چندی پیش در مراسم افتتاحیه رقابت های بین المللی جام فجر این مدال ارزشمند  پس از 44 سال به محمد نصیری بازگردانده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار