یادواره شهید محمد ناصر ناصری در 29 مهرماه در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد مقدس برگزار میشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس ستاد یادواره سرلشکر پاسدار شهید محمد ناصر ناصری گفت: امسال با همفکری های صورت گرفته توسط مسوولین فعال در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این یادواره برگزار خواهد شد.

سردار علی مولوی حقیقی افزود: این برنامه ارزشمند با تمام قدرت توسط مسوولین دلداده، فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی شده است که امیدواریم در تاریخ مقرر با حضور باشکوه مردم و خاندان شاهد و ایثارگر برگزار شود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم گفت: فضاسازی شهری و تهیه آثار ماندگار شهدا و نامگذاری بزرگراهی با نام شهید توسط شهرداری مشهد و فعالیت های محتوایی، تهیه فیلم سینمایی و انیمیشن از زندگی نامه شهید محمد ناصر ناصری ،تمبر یادگار شهید و رونمایی از کتاب زندگی نامه این شهید والامقام با عنوان گمنام مزار شریف در حاشیه این یادواره بخش مهمی از فعالیت های این ستاد را تشکیل می دهد.

شهید محمد ناصر ناصری در هفتم خرداد سال ۱۳۴۰ در یكی از روستاهای تابعه گازار بیرجند متولد شد.

پس از اتمام دوران كودكی جهت ادامه تحصیل راهی بیرجند شد تحصیل را تا كسب مدرك فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران ادامه داد.

در سال ۱۳۶۲ به فرماندهی سپاه گناباد و سپس بیرجند در آمد در همین دوره در عملیات والفجر ۳ شركت نموده و در سال ۱۳۶۳ به عنوان مسئول محور اطلاعات و عملیات تیپ ۲۱ امام رضا (ع) و در سال ۱۳۶۴ در سمت مسئولیت ستاد لشكر ویژه شهدا به مبارزه با گروهكهای ضد انقلاب و دشمن بعثی پرداخت و سپس تا انتهای جنگ در جبهه مستقر بود و بعد از جنگ در سمت مسئولیت مدیریت احتیاط حوزه بسیج در ستاد فرماندهی كل قوا انجام خدمت نمود.

شهید ناصری سپس به عنوان مسئول مركز تحقیقات در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور افغانستان و سپس به عنوان مسئول فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان فرهنگ افغانستان مشغول بود.

در روزهای ناپایداری مزار شریف در كنار مردم ماند تا اینكه با سقوط مزار شریف در هفدهم مرداد ماه سال هزار و سیصد و هفتاد و هفت در كنسولگری جمهوری اسلامی در مزار شریف به وسیله نیروهای جنایتكار طالبان به شهادت رسید.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.