کارگران معدنی در میانمار یک سنگ "یشم سبز" گرانبها به ارزش 170 میلیون دلار کشف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، کارگران معدنی در میانمار یک سنگ یشم سبز با وزن 175 تن (175000 کیلوگرم) را کشف کردند. این سنگ 4.3 متر عرض و 5.8 متر طول دارد و ارزش آن 170 میلیون دلار برآورد شده است.

این سنگ در معدنی در ایالت "کاچین" در شمال میانمار کشف شده است. میانمار به طور تقریبی منبع بهترین سنگ های یشم سبز در جهان به شمار می رود.

یشم سبز یکی از سنگ های قیمتی و تزئینی است. چین یکی از بزرگترین بازارهای این سنگ گرانبها محسوب می شود و در این کشور "یشم سبز" با نام "سنگ بهشت" شناخته می شود. مردم چین به یشم سبز علاقه زیادی دارند و از دیرباز آن را خوش یمن دانسته اند. یشم سبز که ساختار آن سبز است، بسیار کمیاب و گرانبهاست.

کشف سنگ کشف سنگ
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه فارس زبان ایرانی اصیل وطن دوست
۱۶:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
من تو یه سایتی خوندم که بعداز الماس صورتی که قیمت هر قیراط اون یک ملیون و صد و نود هزار دلار زده بود بعداز اون یشم رو اورده بود و قیمتش هم به ازای هر قیراط زده بود سه ملیون دلار با توجه به این که هر گرم پنج قیراط میباشد من در سایتی دیگر خواندم که این یشم که در میانمار کشف شده دویست تن یا به عبارتی دیگر دویست هزار کیلو برابر دویست ملیون گرم و برابر یک میلیارد قیراط وبا حساب هر قیراط سه ملیون دلار میشه یه ملیون ملیارد دلار یعنی واقعا بز خری که چه عرض کنم مفت خری که چه عرض کنم به هیچ خریدن از این میان ماری های بدبخت بی اطلاع فکرش هم سر ادم سوت میکشه یه ملبون ملیارد دلار اونوقت از اینا چند خریدن صدوهفتادوپنج‌هزار ملبون دلار یعنی حتی یک سه ملیون یوم هم نخریدن که میشه 1ملیارد دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
اینم از شاهکار خلقت خداوند متعال که راه روزی رو بر مردم فقیر میانمار باز کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
خیلی خوبه جایزه آتیش زدن مسلمونا رو گرفتند !؟!؟!؟؟؟
آخرین اخبار