فاکس نیوز: تبانی وزارت خارجه و پلیس فدرال آمریکا در پرونده ایمیل‌های کلینتون

منابع آگاه فاش کردند وزارت خارجه آمریکا برای مخفی نگه داشتن ایمیل‌های جنجالی کلینتون از دید نمایندگان کنگره با اف‌بی‌آی تبانی کرده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی فاکس نیوز در گزارشی به قلم "کاترین هریج" و "پاملا کی بروان" نوشت: مدارک جدیدی از بازپرسی‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده بوسیله پلیس فدرال آمریکا افشا شده است که نشان می‌دهد یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور با چند مامور اف‌بی‌آی در ارتباط با دستکاری و تغییر پرونده ایمیل‌های "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تبانی کرده است.

دو نماینده کنگره که نام آنها فاش نشده است اطلاعاتی در اختیار فاکس نیوز قرار داده‌اند که نشان می‌دهد ارتباطی میان "پاتریک کندی،" یکی از معاونان در وزارت خارجه آمریکا، و چند مامور اف‌بی‌آی وجود داشته است و دست‌کم در یک مورد از ایمیل‌های طبقه‌بندی شده هیلاری کلینتون، سعی در مخفی کردن اطلاعات و جابه‌جایی کد‌های مربوط به پرونده را داشتند.

"جیسون چِفِز،" سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا، یکی از کسانی است که موضوع استفاده کلینتون از سرور شخصی برای ارسال ایمیل‌های وزارت خارجه آمریکا را پیگیری می‌کند. وی پس از انتشار خبر تبانی میان وزارت خارجه و اف‌بی‌ای بر سر مخفی نگه داشتن بخش‌هایی از این پرونده اظهار داشت: این یک هشدار جدی برای وقوع جرمی اساسی و بالقوه است. تلاش شده است تغییراتی در ایمیل‌های طبقه‌بندی شده کلینتون بوجود آید. به این ترتیب اف‌بی‌آی از انجام وظایف قانونی‌اش دور ماند. 

مدارک افشا شده نشان می‌دهد پاتریک کندی تلاش کرده است با سوءاستفاده از فشار و قدرت خود بر زیردستان، آنها را وادار سازد کُدهای مربوط به ایمیل‌های طبقه‌بندی شده کلینتون را تغییر دهند تا نماینگان کنگره نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. البته کندی در بازپرسی 21 دسامبر 2015 تمام اتهامات را رد کرد و گفت هیچ تبانی صورت نگرفته و تلاشی برای تغییر کُدها انجام نداده است.

در این میان چند فایل صوتی هم از دسترس "چفز" دور مانده بود که گفته می‌شود اف‌بی‌آی به دلیل بی‌ارتباط بودن این مکالمات صوتی با پرونده ایمیل‌ها، آنها را از دسترس دور نگه داشته بود. 

روزنامه نیویورک تایمز در مارس 2015 فاش کرد هیلاری کلینتون در زمان تصدی مقام وزارت خارجه آمریکا به جای استفاده از سرورهای امن دولتی از ایمیل شخصی بر روی سرورهای غیردولتی استفاده کرده است.

هیلاری کلینتون بین 30 تا 32 هزار ایمیل که شامل 55 هزار صفحه اسناد و مدارک می‌شد را از طریق ایمیل شخصی خود ارسال و دریافت کرده است.

این تعداد از ایمیل‌ها بعدا از روی سرور غیردولتی که ایمیل شخصی هیلاری کلینتون بر روی آن قرار داشت، حذف شدند.

850 صفحه از اسنادی که در ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون قرار داشت و بعدها حذف شد، مربوط به حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در سال 2012 میلادی بود که این امر خشم سیاستمداران کنگره و سنای آمریکا که کمیته تحقیقی را در این زمینه تشکیل داده بودند، برانگیخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار