بعد از 44 سال فعالیت؛

ایرباس ده هزارمین هواپیمای خود را تحویل داد

شرکت هواپیماسازی ایرباس، بعد از 44 سال فعالیت ، ده هزارمین هواپیمای خود را تحویل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس، بعد از 44 سال فعالیت، ده هزارمین هواپیمای خود را تحویل مشتریانش داد.

این شرکت هواپیما سازی مسافربری مستقر در شهر تولوز فرانسه که کارخانجات آن در سراسر اروپا پراکنده است، اعلام کرد ده هزارمین هواپیمای مسافربری ساخت خود را بعد از 44 سال فعالیت تحویل شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز داده است.

از نخستین پرواز هواپیماهای مسافربری دومین شرکت بزرگ هواپیماسازی جهان پس از بویینگ آمریکا 44 سال می گذرد. هواپیمایی که تحویل شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز شد یک ایرباس ای300 بود.

نخستین پرواز آزمایشی هواپیمای مسافربری ایرباس که یک فروند هواپیمای ایرباس  ‏A300B2‏ بود، ‏‏در سال 1972 انجام ‏‏گرفت و سپس  در ‏‏سال 1974 این هواپیما ‏‏تحویل شرکت هواپیمایی ‏‏ایر فرانس داده شد.

این شرکت به همین مناسب اعلام کرد امسال 650 فروند از هواپیماهایی که سفارش  گرفته است، تحویل مشتریانش خواهد داد که در میان آنها انواع مختلف هواپیماهای مسافربری وجود دارد. ایرباس همچنین اعلام کرد سفارش ساخت 1000 فروند هواپیمامسافربری دیگر را دریافت کرده است.

تام اندرس رئیس هیئت مدیره این شرکت هواپیماسازی اروپایی، در مراسمی که به همین مناسبت در تولوز ترتیب داده شده بود گفت: ما برای ساخت و تحویل هزار فروند هواپیمای اولیه که به شرکت ما سفارش داده شده بود 19 سال زمان صرف کردیم اما برای ساخت وتحویل 1000 فروندی که به تازگی سفارش گرفته ایم تنها 19 ماه زمان لازم است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار