ویتامین آفتاب به مدرسه های شیراز رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر عبدالحسین فرح بخش رئیس مركز بهداشت شیراز گفت: تاكنون در ناحیه دو شیراز، 174هزار و 944 قرص آهن و 176 هزار و 272 قرص ویتامین D ،در ناحیه چهار، 192هزار و 672 قرص آهن و 186هزار و 264 قرص ویتامینD به صورت هفته ای یك عدد قرص آهن و به مدت 16 هفته در مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و ماهانه یك عدد قرص مگادوز ویتامینD به مدت هشت ماه در مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه توزیع شده است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح توزیع مكمل آهن و مگادوز و یتامین D در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان پسر و دختر، همچنین ارتقای آگاهی مدیران ناحیه دو آموزش و پرورش، طبق برنامه آموزشی اعلام شده از سوی واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی، 107 مدیر این ناحیه با مراحل اجرای طرح آهن یاری و ویتامین D آشنا شدند.
دكتر عبدالحسین فرح بخش افزود: در این نشست، اهمیت و نقش آهن در بدن و راه های پیشگیری و درمان كم خونی فقر آهن، روند اجرای توزیع قرص آهن در سطح مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه شیراز، اهمیت ویتامین آفتاب یا دی و نقش آن در سلامت و روند اجرای توزیع مگادوز ویتامین D در سطح مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه شیراز مورد تاكید قرار گرفت.  
مسئول واحد بهبود تغذیه این مركز نیز گفت: اجرای طرح آهن یاری برای پیشگیری از كم خونی در دختران و ارتقای آگاهی معلمان و پدر و مادرها در زمینه شناسایی و پیشگیری از كم خونی عموم مردم و همچنین اجرای طرح مکمل یاری ویتامین دی در دختران، را در توسعه سلامت آینده جامعه موثر برشمرد.
مریم مهارت با بیان اینکه آهن یك ماده مغذی موردنیاز برای ادامه حیات و یك بخش مهم در ساختمان هموگلوبین و به علاوه جزء اساسی برخی از مهم ترین آنزیم های بدن است، افزود: این ماده برای عملكرد طبیعی مغز و سیستم ایمنی هم ضروری است.
او به نقش ویتامین D به عنوان ویتامین آفتاب در سلامت افراد اشاره کرد و ادامه داد: این ویتامین در رشد و استحكام استخوان و دندان، افزایش مقاومت ایمنی بدن و پیشگیری از بروز آلرژی و آسم، پیشگیری از بروز برخی بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت، قلبی عروقی، سرطان ها و MS نقش دارد.  
مسئول واحد تغذیه این مركز برای پیشگیری از كمبود این ویتامین، به قرار گرفتن روزانه پوست به میزان 20 دقیقه در مقابل نور مستقیم خورشید و یا مكمل یاری با قرص ویتامین D توصیه کرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار