معاون رئیس جمهور گفت: قرار است با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنیم که در چارچوب آن، طرح جامع توسعه زنان روستایی تبیین می‌شود.


امضا تفاهم همکاری با معاونت توسعه روستایی به منظور تبیین طرح جامع توسعه زنان روستاییشهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روز جهانی زنان روستا و درباره مهمترین مشکلات این قشر، اظهار داشت: با توجه به نقش و تأثیر زنان روستایی در جهان خصوصا در کشور ما، باید گفت حدودا 70 درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط زنان انجام می‌شود.

وی افزود: متأسفانه هنوز زنان روستایی نتوانستند جایگاه و سهم متناسب با نقش خود را پیدا کنند بنابراین نامگذاری یک روز تحت عنوان "روز جهانی زنان روستا" نشان می‌دهد که باید از این مناسبت برای جلب توجه به مسائل و مشکلات گروه زنان و ارائه راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات آنها بهره لازم را برد.

مولاوردی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مقرر است با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنیم که در چارچوب آن، طرح جامع توسعه زنان روستایی تبیین می‌شود لذا امیدواریم در این قالب بتوانیم برنامه‌های توان افزایی و بهره‌مندی جامعه از ظرفیت موجود را اعمال کنیم.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه مقرر بود تفاهمنامه مذکور در هفته روستا به امضا برسد، یادآور شد: به زودی، حداکثر طی دو هفته آینده این تفاهمنامه به امضا خواهد رسید. در طول سه سال اخیر اقدامات مختلفی در چارچوب تفاهم‌نامه‌های مختلف با جهاد کشاورزی صورت گرفته و برنامه‌های متعددی به اجرا درآمده که گزارش‌های آن منتشر شده و این بدان معنا نیست که تابحال اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است. 
 
وی ارائه تسهیلات و امتیازات به زنان روستایی را بر عهده متولیان خاص در کشور دانست و تصریح کرد: وضعیت حاکم بر جامعه امروز به گونه‌ای است که به تدریج جمعیت شهری در حال غلبه بر جمعیت روستایی بوده همچنین برای رسیدگی به مهاجرت‌های بی‌رویه قطعا باید برنامه ریزی مدونی صورت بگیرد.

مولاوردی در پایان اظهار داشت: رسیدگی به مشکل ازدواج دختران روستایی، مسئله‌ای است که مورد توجه ما و کمیته امداد است. همانطور که می‌دانید پسران روستا برای بهبود شرایط زندگی خود در آینده، روستا را ترک و به شهرها روی می‌آوردند از این رو ازدواج دختران روستا دچار مشکل می‌شود. امیدواریم بتوانیم در چنین شرایطی برنامه‌های مشترک و هم‌افزایی را با دستگاه‌های مختلف در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار