وزارت خزانه‌داری آمریکا میزان درآمدها و هزینه‌های دولت در سال مالی گذشته را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ،‌ کسری بودجه آمریکا برای اولین بار در 7 سال گذشته به 3.2 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (جمعه) طی گزارشی اعلام کرد هزینه‌های عمومی این کشور در 12 ماه منتهی به 30 سپتامبر 2016 (10 مهر 1395) 587.4 میلیارد دلار بیشتر از درآمدهای آن بوده است که این رقم تقریباً برابر با برآورد 588 میلیارد دلاری کنگره از کسری بودجه دولت است که در تاریخ 7 اکتبر (16 مهر) منتشر شد. این در حالیست که طبق گزارش وزارت خزانه‌داری، کسری بودجه دولت در سال مالی گذشته 439.1 میلیارد دلار بود.

بر این اساس، کسری بودجه دولت آمریکا در سال مالی جاری از 2.5 درصد تولید ناخالص داخلی به 3.2 درصد افزایش یافته است که از سال مالی 2009 یک رکورد به شمار می‌رود. 

دولت آمریکا در شرایطی با این کسری بودجه بی‌سابقه مواجه شده است که صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته نسبت به تاثیرات نامطلوب افزایش دیون خارجی کشورها بر سیاست‌گزاری‌های مالی آنها طی سالهای آینده و همچنین روند رشد اقتصاد جهان هشدار داد. 

با این حال، کارشناسان اقتصادی آمریکا پیش‌بینی می‌کنند با پیروزی هر یک از دو نامزد دموکرات یا جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری، سطح کسری بودجه و دیون خارجی این کشور با توجه به شعارهای اقتصادی آنها درمورد توسعه زیرساخت‌ها و تغییر سیاست‌های مالیاتی از میزان کنونی نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار