عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:در صورت ایجاد بازار مشترک با تولیدکنندگان خارجی علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی ، ورود غیر قانونی کالا کاهش می یابد.

محسن بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید در راستای حمایت از تولیدات داخلی تمهیدات بکری به کار گرفته شود .

وی افزود:در صورت ارائه کالای با کیفیت از سوی تولیدکنندگان گرایش مصرف کنندگان به محصول ایرانی افزایش می یابد.

بیگلری ادامه داد: برخی تولیدکنندگان داخلی کالای با کیفیت و مقرون به صرفه تولید نمی کنند که در نهایت این امر گرایش افراد به کالای خارجی را فراهم می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید کنندگان باید کیفیت و خدمات پس از فروش را افزایش دهند، بیان کرد: برخی برندهای خارجی به سبب کیفیت بالا نیازی به خدمات پس از فروش ندارد از این رو لازم است که تولیدکنندگان داخلی در جهت افزایش کیفیت و خدمات پس از فروش اقداماتی انجام دهند تا با جایگزینی کالاهای داخلی دیگر نیازی به واردات نباشد.

وی با اشاره به دیگر راهکارهای موثر در کاهش واردات و حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: در صورت ایجاد بازار مشترک با تولیدکنندگان خارجی علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی ،ورود غیر قانونی کالا کاهش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار