چند درصد ایرانی‌ها بیماری روان دارند؟

رئیس انجمن روانپزشکان ایران با تشریح آسیب‌های ناآگاهی مسئولان از بیماری روان که به هیچ وجه معنای دیوانگی در افراد نیست، گفت: ۲۳ درصد جامعه بیماری روان از جمله استرس، پرخاشگری، افسردگی دارند.

چند درصد ایرانی‌ها بیماری روان دارند؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد جلیلی رئیس انجمن روانپزشکان ایران اظهار داشت: باید روانپزشکی را آن طور که هست به جامعه معرفی کنیم یکی از مشکلات جامعه عدم شناخت از روانپزشکی است و هنوز مردم مراجعه به روانپزشک را برابر با دیوانگی می‌دانند، و این مسئله مشکل در شناخت بیمارهای روان در جامعه می‌شود.
 
رئیس انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به اینکه روانپزشکی یک شاخه ای از علم پزشکی است، گفت: بیماریهای کلیه و قلب برای مردم بیشتر آشنا است ولی اغلب از بیماری‌های روان مطلع نیستند و فکر می‌کنند بیماری‌های روان جدا از جسم است و ما درباره روح در روانپزشکی کاری نداریم و مربوط می‌شود به حوزه‌ها و فلسفه، بنابراین ما بیشتر درباره بیماری‌های روان صحبت می‌کنیم.
 
جلیلی با اشاره به اینکه حتی در سطوح بالای مدیریتی کشور نیز شناخت درستی از بیماری‌های روان وجود ندارد، افزود: بیماران شدید روان که روانپریش گفته می‌شوند درست است که بیشترین تخت‌های روانپزشکی را اشغال میکنند و خانواده‌ها را درگیر می کنند ولی آمار و تعداد آنان کمتر از یک درصد هستند و برداشت غلط از این بیماری باعث صدمات زیادی می‌شود.
 
وی ادامه داد: حدود 25 درصد افراد هر جامعه با بیماری روان مبتلا هستند و نیاز به خدمات روانپزشکی دارند زیرا این افراد اختلال خواب دارند، پرخاشگر هستند و دچار استرس هستند و این مشکلات در مغز است، که 85 درصد با دارو درمان و مابقی با روش‌های روانپزشکی تحت درمان قرار می‌گیرند.
 
رئیس انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به اینکه برای اولین بار مرحوم سیاسی نام روانپزشکی بر این رشته بیماری روان و مغز گذاشت، عنوان کرد: ما از اولین مراجعه تا آخرین بیماران درباره بیماری مغز و روان می‌پردازیم.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار