اهواز؛

برگزاری نمادین آئین دفن شهدای کربلا

با برپایی نمایش تعزیه در شوش آیین کفن و دفن شهدای کربلا از سوی جمعی از هنروران بازآفرینی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیین کفن و دفن شهدای کربلا در آستان مقدس دعبل خزاعی از سوی هیات های عزادار حسینیه اعظم ، هیات عزاداری حرم دعبل خزاعی ومتوسلان به امام زمان (عج)، سرچشمه و عزاداری مسجد ابوالفضل (ع) و هیات عزاداری حضرت ابوالفضل (ع) کوی زمین شهری شمالی شوش برگزار شد.

همچنین میرولی معتمد کارگردان و مسئول هیات عزاداری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شوش   گفت: پس از اجرای آیین نمادین اسارت و حرکت کاروان حامل اهل بیت (ع) از کربلا، هنروران در نقش افراد قوم بنی اسد با معرفی و شناسایی پیکرهای مطهر شهدای کربلا از سوی امام زین العابدین(ع) آیین نمادین خاکسپاری سرور و سالار شهیدان کربلا و 72 یار با وفا و فداکارش را بازآفرینی کردند.

وی بیان داشت:در این مراسم که نوعی تعزیه به شمار می رود به طور نمادین مراسم دفن پیکرهای مطهر پنج تن از شهدای کربلا شامل حضرت علی اصغر(ع) ،حضرت علی اکبر(ع) ، حضرت قاسم بن الحسن (ع) ، حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسین (ع) با همراه نوحه سرایی وسینه زنی عاشقان اهل بیت(ع) برگزار شد.


معتمد افزود:در این تعزیه گودی قتلگاه ، نهر فرات ، تل زینبیه و صحنه کربلا بازسازی شده است و تلاش شده که تا حدود زیادی این مناظر به واقعیت نزدیک باشد .
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.