مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نیز در زندان کرمان برگزارشد.

عاشورا در زندان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬این مراسم با حضور امیری مدیر کل زندان های استان کرمان، حجت الاسلام راشد یزدی ،پور ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،مسئولین اداره کل زندان های استان کرمان،سلیمانی مدیر زندان مرکزی ، مسئولین زندان و شرکت پرشور مددجویان در باشگاه تربیت زندان مرکزی کرمان برگزار شد.


در مراسم روز تاسوعاحجت السلام راشد یزدی به عنوان سخنران حضور داشت که ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین زندان گفت:انسان موجودی است که تکامل آن از پایین به بالا است و سیر صعودی دارد و سایر کائنات سیر نزولی دارند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که زندان برای غم و غصه افریده نشده است بلکه برای تنبه افراد ساخته شده است خطاب به مددجویان افزود:در زندان با استفاده از امکانات موجود روح و جسم خود را سالم نگه داشته تا بازگشتی سعادتمندانه به خانواده و جامعه داشته باشید.

در مراسم روز عاشوراحجت الاسلام مقبلی رئیس اداره فرهنگی اداره کل زندان های استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین فرهنگی درباره ابعاد حیات بخش قیام امام حسین (ع)به ایراد سخن پرداخت و گفت:تمسک به اهل البیت و سوار شدن به کشتی آن ها تنها راه نجات می باشد.

همچنین مراسم انس با قرآن نیز همزمان با ایام محرم در زندان کرمان برگزارشد.
این اقدام در راستای ایجاد نهضت قرآن آموزی در زندانهاو توسه روح قرآنی در این مکان انجام شد.
عزاداری وسینه زنی و اطعام مددجویان یا غذای نذری بخشی از این مراسم بود.
 انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.