امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت : عز‌ت و آزادگی ماندگارترین پیام قیام اباعبدالله الحسین(ع) در حادثه کربلا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مولوی شرف الدین جامی الاحمدی با اشاره به محبت اهل بیت(ع) در میان اهل سنت، امام حسین(ع) را متعلق به همه مسلمانان آزاده جهان دانست.

وی عزت، کرامت و آزادگی را درس‌های ماندگار قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: محبت اهل بیت رسول اکرم(ص) در میان اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام جمعه اهل سنت تربت جام افزود: عزت نفس، مبارزه با ظلم و استبداد، شهادت طلبی، درس‌هایی است که ما باید از قیام امام حسین(ع) بگیریم و دنباله‌رو ایشان باشیم.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی گفت : در صحرای کربلا ظلم‌هایی در حق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و یارانش روا شد و جنایتکاران این واقعه تا قیامت خوار ذلیل‌اند و به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند.

وی اصلاح امور امت و اقامه حق و عدل را از اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) شهید شد تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند.

امام جمعه اهل سنت تربت جام ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در میان مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام گفت: علم و بینش صحیح مسلمانان به مقدسات و پیروی از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) لازمه اتحاد و مبارزه با ترفندهای تفرقه‌افکنانه دشمنان است.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار