رئیس مرکز آمار ایران از مشارکت 15.3 درصدی خانوار تا صبح امروز 5 شنبه 22 مهرماه در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد.

امید علی پارسا در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت سرشماری نفوس و مسکن افزود: تا 6 صبح روز پنج شنبه 15.3 درصد از خانوارها  معادل 16.5 درصد کل جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن مشارکت داشتند.

وی افزود: تا صبح امروز 3میلیون و 883 هزار خانوار معادل 13 میلیون و 140 هزار نفر در سرشماری اینترنتی ثبت نام کرده اند. 

به گفته وی ثبت نام اینترنتی نسبت به روزهای قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی شتاب بیشتری داشته است.

پارسا اظهار داشت: تا کنون دو استان سمنان و بوشهر بیشترین سهم مشارکت در سر شماری را داشته اند که حدود 50 درصد بوده است و استان های خراسان جنوبی، هرمزگان، یزد، کردستان، سیستان و بلوچستان، گلستان و لرستان در رده های بعدی قرار گرفته اند.

رئیس مرکز آمار ایران در ادامه از مشارکت پایین استان های خوزستان، همدان، اردبیل، تهران، قم و البرز خبر داد و گفت:در کل در این طرح ملی برای کشور هدف 35 درصدی مشارکت تعیین شده است درحال حاضر 15.3 درصد خانوارهای ایرانی بصورت اینترنتی ثبت نام کردند.

به گفته پارسا پنجمین مرحله قرعه کشی برای جایزه 10 میلیون ریالی امروز برگزار می شود و 100 نفر از خانوارهای دیگر انتخاب خواهند شد.

 گفتنی است سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا 24 مهرماه جاری در کشور ادامه دارد و براساس برنامه ریزی مرکز آمار، از 25 مهر تا 25 آبان ماه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با تبلت انجام می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
چرا باید در سرشماری شرکت کنیم! !!!!!!!
آخرین اخبار