مدیر مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین(ع) حماسه‌سازان گفت: نزدیک به 12 مؤسسه خیریه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌ صورت تخصصی (دانش آموزی-معلولین) و غیرتخصصی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مهران مرادی  در شاهین‌شهر و میمه با تسلیت فرا رسیدن ماه‌ محرم اظهار کرد: با تلاش‌های حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین(ع) حماسه‌سازان به شماره ثبت 4171 جهت دستیابی به هدفی مقدس فعالیت خود را در زمینه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد چند ماهی است آغاز کرده و در این راه دشوار و طاقت‌فرسا خود را متعهد دانسته تا مرهم و تسکینی بر رنج و غم‌های مردم نیازمند باشد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از دلایل تأسیس این مؤسسه خیریه حجم بالای مراجعات و درخواست انواع تسهیلات درمانی، اشتغال‌زایی، تأمین جهیزیه برای نوعروسان، کمک‌های مالی به خانواده‌های بی‌بضاعت و زنان بد سرپرست یا بی‌سرپرست و معلولین جامعه بود.

مدیر مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین(ع) حماسه‌سازان تصریح کرد: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده توسط نماینده مردم در مجلس، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی ماهیانه نزدیک به یک میلیارد تومان از طریق دفاتر ایشان در 2 شهرستان برخوار، شاهین‌شهر و میمه به اقشار مختلف مردم انواع تسهیلات کم‌ بهره پرداخت می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد:بین این مؤسسه خیریه و دفتر این نماینده مجلس تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید تا برخی از اقشار آسیب‌پذیری که به دفتر ایشان جهت حمایت و یاری‌ رساندن مراجعه می‌کنند، از طریق این مؤسسه خیریه به آن‌ها کمک شود.

مدیر مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین(ع) حماسه‌سازان با بیان اینکه وضعیت فقر و به خصوص کمبود اشتغال در شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه بسیار نگران کننده است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این مؤسسه خیریه این است که فعالیت خود را در حوزه اشتغال با قول‌های مساعدی که اعضای شورای 2 شهرستان داده‌اند، چند برابر کند.

حجت‌الاسلام مرادی تأکید کرد: در این دو ماه فعالیت این مؤسسه خیریه با توجه به بررسی‌های انجام شده از مراجعات تا کنون راستی آزمایی صحبت‌های نزدیک به 30 نفر از آن‌ها برای ما روشن‌شده و تحت پوشش این مؤسسه خیریه قرارگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 12 مؤسسه خیریه در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌ صورت تخصصی (دانش آموزی-معلولین) و غیرتخصصی فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از ضعف‌های این مؤسسات خیریه فعالیت به‌ صورت پراکنده آن‌ها است، یعنی یک سامانه جامع و واحد بین آن‌ها وجود ندارد که در این زمینه در حال رایزنی با سایر مدیران مؤسسات خیریه هستیم.

مدیر مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین(ع) حماسه‌سازان در پایان با بیان اینکه کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی چندان کفاف زندگی و مخارج برخی از مددجویان را با این وضعیت تورم و نگرانی نمی‌دهد، تصریح کرد: برخی از مؤسسات خیریه زیر نظر فرمانداری هستند یعنی سازمان‌های مردم‌نهاد بوده و برخی نیز زیر نظر اماکن‌ فعالیت می‌کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.