وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد نشستی بین المللی درباره سوریه با حضور لاوروف و کری و وزرای امور خارجه چند کشور منطقه ای در لوزان برگزار می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد نشستی بین المللی درباره سوریه روز شنبه 24مهرماه با حضور سرگئی لاوروف و جان کری وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا و همچنین وزرای امور خارجه چند کشور منطقه ای در لوزان ( سوییس ) برگزار می شود.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد « نشست وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه و چند کشور کلیدی منطقه 15 اکتبر در لوزان برای بررسی تدابیر احتمالی برای حل و فصل مناقشه سوریه برگزار می شود ».

سرگئی لاوروف در مصاحبه ای که قرار است چهارشنبه ساعت 18 به وقت گرینویچ از شبکه تلویزیوی سی ان ان آمریکا پخش شود و چند قسمت کوتاه آن منتشر شد اعلام کرد ترکیه،‌ عربستان سعودی و شاید قطر قرار است در این نشست حضور داشته باشند.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد « ما دوست داریم کمیته ای کوچک مثل نشست کاری تا بحث از نوع مجمع عمومی برگزار شود ».

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه این نشست را با حضور قدرت های کلیدی منطقه و همچنین روسیه تایید کرد.

بعد از تشدید تنش بین واشنگتن و مسکو در ارتباط با شکست آتش بس در سوریه که ماه سپتامبر با ابتکار آمریکا و روسیه شروع شد و یک هفته دوام نیاورد جان کری و سرگئی لاوروف نخستین بار دیدار می کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار