امام‌ جمعه اصفهان گفت: اگر مسلمانان به وظیفه حسینی خود عمل کنند، آل سعود و آل خلیفه و تمامی سلاطین جاهل نابود می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در سخنرانی روز عاشورای حسینی در اصفهان با بیان اینکه باید دانست فلسفه و رمز قیام امام حسین (ع) چیست، اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه کربلا تاکنون بین علما، مورخان و بزرگان این بحث مطرح بوده که رمز قیام امام حسین (ع) چیست؟

وی با بیان اینکه ائمه معصومین اسوه و الگوی مسلمانان هستند، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) قیام خونینی بود و یاران ایشان برای این قیام باید جان می‌دادند، ازاین‌رو امام حسین (ع) فرمودند "مرگ گاهی به انسان زینت می‌بخشد".

آیت‌الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی یک نعمت است، از فضای مجازی و اینترنت هم می‌توان مثبت و هم منفی استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان با بیان اینکه روز عاشورا روز خودساختگی انسان است، افزود: حر، به دلیل طینت پاکش روز عاشورا نماز ظهر را به امام حسین (ع) اقتدا کرد، پس از پایان نماز اباعبدالله (ع) سخنرانی کردند و فرمودند، "پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، هرکس که سلطان جاهلی را ببیند که حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می‌کند و خود فرد آدمی گنه‌کار است و جلوی این سلطان ستمگر نایستد و وی را هدایت نکند، بر خداوند است که جایگاه این افراد بی‌تفاوت را در جایگاه سلطان جاهل قرار دهد".

آیت‌الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: اگر افراد به وظیفه حسینی عمل کنند، آل سعود و آل خلیفه و تمامی سلاطین جاهل نابود می‌شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.