هاشمی رفتار مدعیان حقوق بشر با کشوری مظلوم همچون یمن را تاسف‌بار خواند و گفت: در حد توان کمک‌رسانی می‌کنیم.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حادثه‌هایی که در یمن رخ می‌دهد، بیان کرد: ما از روز اول با سایر ارگان هایی که کمک های انسان‌دوستانه می کنند، در حوزه انتقال مجروحان، اعمال جراحی و تامین دارو همکاری داشته ایم.

وی ضمن اشاره به دشوار بودن این اقدامات، افزود: راه به کشور یمن تقریبا بسته است و سکوت ظالمانه نهادهای بین المللی در برابر این خیانت، از کمک به بی پناهان و افرادی که تحت بمباران های وحشیانه قرار گرفتنه اند، مانع پیشرفت کمک‌های بشردوستانه می شود. تاکنون به کمک سازمان هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی در حد توانمان به آنها کمک کرده ایم و می کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه شرایط بهداشتی درمانی در یمن رقت بار است، بیان کرد: امکان اعزام تیم پزشکی به کشور یمن وجود ندارد اما در قبال افرادی که به نحوی از یمن خارج شده اند، آمادگی کامل داریم. 

وزیر بهداشت یادآور شد: در دنیای امروز که همه ادعای طرفداری از حقوق بشر را دارند، چنین رفتاری با کشوری مظلوم تاسف بار است. امیدواریم فرزندان شهدا کشورهایی همچون یمن، عراق و سوریه در آینده حق خود را بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار