«فرهنگ سوگ شیعی» مجموعه ای از مقالاتی است که توسط 43 نفر از پژوهشگران حوزه آیین های عزاداری تالیف شده است.

محسن حسام مظاهری نویسنده و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «فرهنگ سوگ شیعی» دانشنامه ای تخصصی در حوزه مجالس و آیین های عزاداری است که آنچه که مربوط به این حوزه می شود و اعم از افراد، مکان ها، اشیا و آیین ها را در برمی گیرد.
 
وی افزود: این پروژه پژوهشی مستمر است که از محرم سال 89 آغاز شده و تحت نظر هیئت علمی مرکب از 6 گروه علمی تاریخ، جغرافیای فرهنگی، مردم شناسی، ادبیات، هنر و دین است. هر کدام از این گروه ها مقالاتی را ارائه داده اند و مداخل شناسایی شده و پس از اولویت بندی ارائه شده اند.
 
مظاهری تصریح کرد: ویراست اول این کتاب به تازگی منتشر شده که شامل 237 مقاله است و توسط 43 نفر از پژوهشگران، طلاب و اساتید دانشگاه که در حوزه آیین های عزاداری صاحب پژوهش بوده اند، تالیف شده است. اما تصمیم بر آن است که هر 5 سال یک بار ویرایش این اثر انجام بگیرد؛ چرا که مداخل فراوانی شناخته شده و مقالات جدیدی ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه این موضوعی است که حیات دارد، نیاز به بروز شدن و بازنگری مقالات پیشین هر چند وقت یک بار احساس می شود.
 
لازم به ذکر است؛ ویراست اول «فرهنگ سوگ شیعی» مصور و با قطع وزیری در 672 صفحه با سر ویراستاری محسن حسام مظاهری از سوی انتشارات خیمه منتشر شد.
 
 
 
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.