نمایشگاه "روضه رضوان"در تجسم وقايع تاريخي و حماسي عاشورای حسینی با ابعاد واقعی در مجموعه فرهنگی مذهبی خیمه گاه حسینی نوش آباد شهر آیین‌های عاشورایی برپاشده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این نمایشگاه عاشورایی به‌همت یک تیم 100 نفره از جوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت بويژه اباعبدالله الحسین(ع) در30 غرفه همراه با نقل راویان صوتی و مساحت 1600مترمربع از اول محرم گشایش یافته و تا پایان ماه صفر پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

تجسم وقایع عاشورا با

30 واقعه تاریخی عاشورا و مصائب ائمه اطهار در این نمایشگاه با راهنمايي و كارشناسي مشاوران مذهبي و همکاری مسوولان هيات حسيني شهر نوش آباد و کمک‌های خیرین و مردمی بسیار جذاب، تاثیرگذار و منقلب‌کننده به نمایش درآمده‌است.

تجسم وقایع عاشورا با

تجسم ملموس و محسوس سوگ عظيم شهادت حضرت امام حسین (ع) و اسارت اهل بيتش، بازگويي تمامی مظلومیت وحقانیت اباعبدالله در مقابل دنياي ظلم و جور یزیدیان، تجلي و تبلور تمامی ارزشها در برابر ضد ارزشها و بيان فضايل اهل بيت(ع)، نهادينه كردن فرهنگ عاشورايي و حماسه حسيني همچون فداكاري و ايثار ،شهادت طلبي، صبر و رضايت در راه خدا ،آزاد مردي و آزاد زيستن، مبارزه با ظلم و بطلان كفر و نپذيرفتن زندگي همراه با ننگ و ذلت در هر دوره و عصر از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بازسازي واقعه میلاد خاتم النبی محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم و  شکست طاق کسرا و خاموش شدن آتشکده فارس، لیلةالمبیت، مباهله، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، وداع فرزندان حضرت زهرا(س) با پیکر مطهر مادر، مسجد رفتن حضرت علی علیه‌السلام از خانه کلثوم و مانع‌شدن مرغابی‌ها در پشت در خانه، ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) در شب نوزدهم و شهادت آن حضرت در شب 21 رمضان، حضور حضرت عباس در کنار علقمه و شهادت حضرت عباس بن علی(ع)، شبه سرداب حرم حضرت ابالفضل با الهام از نمونه واقعی آن در وصف شرمندگی آب به دور قبر آن، تعدادی از غرفه‌های ديدني و حزن‌آور این نمایشگاه است.

شبه ضریح شش‌گوشه، حبیب‌بن‌مظاهر، قتلگاه و شبه مقام 72 تن، کودکی اباعبدالهق(ع) با دعای باران برای کوفیان، توبه حر بن یزید ریاحی، پیاده شدن حضرت زینب(س)از محمل با همراهی جوانان بنی هاشمی، نحوه شهادت حضرت علی اصغر(ع)،خواندن نماز شب حضرت زینب(س) در شب یازدهم، گودی قتلگاه، تل زینبیه، خرابه شام وشهادت حضرت رقیه (س)، قافله اهل بيت امام حسين (ع) و نحوه اسارت آنها در كربلا، نصب پوستر احادیث مکتوب و مستند از امام حسین(ع)، ارائه احادیث و  بیانات مقام معظم رهبری پیرامون عفاف و حجاب، شهید گمنام و غرفه يادبود 120 شهيد نوش آباد و محصولات فرهنگی از دیگر غرفه‌های جانسوز و تکان‌دهنده نمایشگاه "روضه رضوان" در شهر نوش‌آباداست.

تجسم وقایع عاشورا با

بازسازی پل صراط و عبور از روی جهنم و ورود به بهشت متفاوت‌ترین و جالب‌توجه‌ترین غرفه‌این نمایشگاه در تبلور این محتوا که امام حسین(ع) باب نجات، هدایت و رستگاری است. 

بازگویی صوتی وقایع در تمام غرفه‌ها نیز از دیگر مواردی است که بر نورانیت، معنویت، جذابیت و تاثیرگذاری مضاعف این نمایشگاه در جان و روح بازدیدکنندگان بخصوص نوجوانان و کودکان افزوده است.

غرفه پخت نان «عباسعلی» نذری سنتی نوش‌آبادی‌ها در محرم در کنار نمایشگاه نیز برکت و جذابیتی دیگر در این نمایشگاه است.

شایان ذکر است: آیین سنتی مذهبی خیل عرب و مراسم خيمه برداري که در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت‌رسیده‌است همراه تعزيه خواني عصر روز یازدهم در مجموعه فرهنگی مذهبی خیمه گاه حسینی و آیین خاکسپاری شهدای کربلا عصر روز دوازدهم در مجموعه فرهنگی مذهبی علقمه واقع در بلوار محرم برگزار
می‌شود.

نمایشگاه "روضه روان" همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب تا پايان ماه صفر در مجموعه فرهنگی مذهبي خیمه گاه حسینی جنب گلزارشهدای شهر در آستان امامزاده محمد بن زيد ابن علي ابن ابي طالب (ع) شهر نوش آباد واقع در انتهاي بلوار محرم جنب مجموعه فرهنگی مذهبی علقمه و نمایشگاه «از مدینه تا مدینه» پذيراي علاقه‌مندان است.

تجسم وقایع عاشورا با

شهرنوش آباد با پیشینه تاریخی و باستانی 7هزارساله باجمعیت 12هزارنفری در فاصله هشت کیلومتری شمال کاشان و سه کیلومتری غرب آران وبیدگل در استان اصفهان واقع شده است که سابقه غنی و فعالی در برپایی آیین‌های سنتی مذهبی و مراسم ایام موالید و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام اجمعین بویژه در ماه‌های محرم،صفر، رمضان و  ایام فاطمیه دارد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.