کانون حمایت از بیماران کلیوی همزمان با ایام شهادت امام حسین (ع) و در راستای کمک و حمایت از این بیماران در فریدن افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد اسماعیل خانیان مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان اصفهان در مراسم گشایش یک صد و هفتاد و هفتمین نمایندگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور در شهرستان فریدن، اظهار کرد: دیابت و فشار خون عامل بروز بیماری های کلیوی است که با گرفتن یک آزمایش ساده خون و ادرار می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها و سرطان ها جلوگیری کنیم.
وی افزود: به طور مثال انسان تا سن ۳۰ سالگی باید هر سه سال یک بار و از سن ۳۰ تا ۵۰ سالگی هر دو سال یک بار و در بالای ۵۰ سالگی هر یک سال یک بار آزمایش ادرار و خون بدهد.
اسماعیل خانیان با بیان این که هدف از تشکیل این انجمن، حمایت از بیماران کلیوی است، تصریح کرد: امیدواریم که از این طریق باعث شویم تا بیماران دغدغه ای جز درد بیماری نداشته باشند.
وی در ادامه گفت:مشکلات معیشتی در کشور باعث شده تا هزینه های بیماران دو چندان شود.
اسماعیل خانیان تشکیل این انجمن در فریدن را یک کار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مسئولان و مردم باید بدانند که این امر هیچ ارتباطی به سیاست ندارد و به دور از سلیقه سیاسی وارد میدان شوند تابتوانیم گره ای از کار بیماران باز کنیم.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان اصفهان با اشاره به ۳۰ بیمار دیالیز در شهرستان تاکید کرد: این یک نوع بیماری خاموش است و به مرور زمان خودش را نشان می دهد؛ بنابراین یکی از اهداف این انجمن پیشگیری و آموزش است تا از افزایش آمار بیماران کلیوی در منطقه جلوگیری کنیم.
وی با بیان این که بعد از تشکیل این انجمن در استان اصفهان بیش از ۳۴۰۰ نفر بیمار، پیوند کلیه شدند، افزود: با تلاش و پیگیری توانستیم برخی از مشکلات این بیماران را برطرف کنیم اما آن ها همچنان از نظر تأمین هزینه‌های معیشت، دارو و درمان و آزمایشگاه با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو می‌باشند.
لازم به ذکر است ، مراسم گشایش انجمن حمایت از بیماران کلیوی با حضور فرماندار شهرستان، جمعی از مسئولان، خیرین و فعالان فرهنگی در سالن هفده شهریور شهر داران برگزار شد و علی ناطقی به مدیریت این انجمن در شهرستان فریدن منصوب شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.