همزمان با روز تاسوعای حسینی، عاشقان و ارادتمندان به قمر بنی هاشم(ع)، عشق و ارادت خود را به علمدار کربلا به معرض نمایش گذاشتند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مردم مومن و متدین و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در آذربایجان غربی که شب گذشته در قالب هيئت هاي مذهبي با دسته روي در خيابان هاي این استان به سينه زني و زنجيرزني پرداخته بودند، صبح سه شنبه نیز همزمان با نهمین روز از ماه محرم در تاسوعاي حسيني با شرکت در آئین عزاداری در خیابانهای شهر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت و خط سرخ شهادت به نمایش گذاشتند.

مردم مومن و انقلابی این استان با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها و امکان مذهبی به اقامه عزا در سوگ شهدای دشت کربلا پرداختند.

در روز تاسوعای حسینی، آذربایجان غربی غرق در ماتم وعزاست

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در سراسر استان آذربایجان غربی

بخش ها، شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در روز تاسوعای حسینی که به روز حضرت عباس (س) علمدار کربلا مشهور است با راه اندازی صدها دسته و هیات عزاداری در خیابانها و معابر عمومی به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش به خصوص حضرت ابوالفضل (س) پرداختند.

.در روز تاسوعای حسینی، آذربایجان غربی غرق در ماتم وعزاست

همدردی جوانان و نوجوانان با علمدار کربلا

حضور نوجوانان و جوانان در مراسم عزاداری شب و روز تاسوعای حسینی یکی از ویژگی های بارز بود که نشان می داد، آینده سازان ایران اسلامی هیچگاه از مکتب و راه اهل بیت عصمت و طهارت دست نخواهند کشید.

کودکان نیز عشق و اردات خودشان را به سید سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) نشان دادند و در مراسمات عزاداری در کنار پدرشان سینه زنی کردند.

در روز تاسوعای حسینی، آذربایجان غربی غرق در ماتم وعزاست

برپایی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف آذربایجان غربی

در خیابان های مختلف شهرهای استان آذربایجان غربی نیز ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش چای، خرما، شیر، آش و از عزاداران حسینی پذیرایی می کردند.

حضور اقلیت های متعدد مذهبی در عزاداری ها

با توجه به حضور اقلیت های متعدد مذهبی در این استان حضور برخی از اقلیت های مذهبی در مراسمها نیز حال و هوای خاصی به عزاداری تاسوعای حسینی افزوده بود.



در روز تاسوعای حسینی، آذربایجان غربی غرق در ماتم وعزاست
در روز تاسوعای حسینی، آذربایجان غربی غرق در ماتم وعزاست



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.