فعالان مبارزه با تجارت اسلحه: انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف کند

در پی وقوع مرگبارترین قتل‌عام جنگی در یمن، کمپین مبارزه با تجارت اسلحه خواستار متوقف شدن صادرات تسلیحات انگلیسی به عربستان شد.

فعالان مبارزه با تجارت اسلحه: انگلیس فروش اسلحه به عربستان را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ در پی وقوع مرگبارترین قتل‌عام جنگی در یمن، کمپین مبارزه با تجارت اسلحه خواستار متوقف شدن صادرات تسلیحات انگلیسی به عربستان شد.

کمپین مبارزه با تجارت اسلحه (CAAT) در انگلیس با محکوم کردن این حمله، خواستار پایان دادن به فروش اسلحه به امپراتوری نفت و لغو تمامی قراردادهای تسلیحاتی دولت انگلیس با عربستان شد.

اندرو اسمیت از فعالان (CAAT) گفت: وضع انسانی در یمن روز به روز وخیم‌تر می‌شود. مردم بی‌گناه هر روز می‌میرند. پاسخ دولت انگلیس حمایت از عربستان است تا به این صورت فروش تسلیحات خود را رونق بخشند.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس پیش از این بدون توجه به جنایات جنگی عربستان در یمن و صرفاً به جهت روابط نزدیک با عربستان از فروش اسلحه به این کشور حمایت کرده بود.

اسمیت با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس گفت: انگلیس به‌سادگی می‌تواند مراتب درد و رنج گروهی از انسان‌های بی‌گناه را فراهم کند. اگر ترزا می و بوریس جانسون در مورد برقراری صلح جدی هستند پس باید فروش اسلحه به عربستان را متوقف کنند و از نفوذ خود برای پایان دادن به جنگ استفاده کنند.

در حمله روز شنبه نیروی هوایی عربستان به یک مراسم سوگواری در صنعا دست‌کم 140 تن کشته و بیش از 600 نفر زخمی شدند. محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به این حمله آن را "نسل‌کشی" نامید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار