نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان سیره و گفتار امام حسین (ع) در عزاداری های ماه محرم را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن مجتهد شبستری همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در دیدار با مدیران دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان اینگه ذکر مصیبت امام حسین(ع) باید مقدمه بر درک آرمان ها و اهداف قیام کربلا باشد ایثار،فداکاری،شجاعت،استقامت،عزت نفس،استکبار ستیزی ،نماز و تعیب به ناموس را درس هایی بیان کرد که باید از کربلا آموخت.

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در اسلام گفت:دانشگاه ها نیز مانند حوزه های علمیه به دلیل فراگیری تعیم و تربیت از تقدس برخورد باشند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد:کسب علم باید همراه با توحید ،خداشناسی و آموزه های دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی علم آموزی در کنار آموختن فنون و حرفه را بسیار مفید دانست و افزود:باید در کنار تحصیل علم صنعت و کشاورزی و حرفه مرتبط نیز آموخته شود.

وی با انتقاد از اینکه بسیار از فارغ التحصیلان تنها به فکر پشت میز نشینی و کار ادرای هستند تاکید کرد:فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به فکر اجرای طرح های صنعتی کشاورزی فنی و خدماتی نیز باشند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد استکبار جهانی با استفاده از هجمه های فرهنگی به دنبل دوری جوانان و دانشجویان از دین و ولایت فقیه هستند بنابراین باید به برنامه های فرههنگی بها بیشتری داده شود و دانشجویان استاتید و کارکنان حضور و مشارکت بیشتری در برنامه های فرهنگی داشته باشند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری یادآور شد باید از مکتب عاشورا یاد بگیریم که در اه دین و مصالح جامعه از جان و منافع شخصی خود بگذریم.

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نسل سوم دانشگاه ها کارآفرین محور هستند ،تربیت نیروی ماهر،توانمند و ماهر را از اهداف دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد.

فرزان قالیچی افزود:در دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان شرقی در کنار آموزش علم و فنون به مسائل فرهنگی و دینی و امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای می شود.

وی یاد آور شد: 11 هزار دانشجو در 37 مرکز علمی و کاربردی در سطح استان در حال تحصیل هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.