مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: ایجاد امید معنوی و معنوی درمانی مددجویان زندان ها با استفاده از ظرفیت های ماه محرم و آموزه های قیام عاشورا از مهم ترین اهداف حضور هیات های عزاداری در زندان است.

حضور هیئت های عزداری در زندان کرمانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان٬رمضان امیری افزود: سعی می شود با اجرای برنامه های عزاداری و مذهبی در جمع مددجویان زندان ها روحیه و شخصیت این افراد مورد اصلاح قرار گرفته و با ماندگاری این فرهنگ در بین آنها از تکرار جرم جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت هیات محبان اهل بیت (ع) در زندان کرمان گفت: هیات های عزاداری در کنار هیات محبان اهل بیت (ع) زندان، به عزاداری پرداخته و در پایان مددجویان زندان ها بر سر سفره متبرک حسین (ع) که از سوی هیات های عزاداری تدارک دیده شده می نشینند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان حضور هیات های عزاداری را در زندان ها در راستای نهضت قرآنی زندان ها دانست و افزود: برخی از مددجویان زندان ها در هنگام آزادی کمتر در مراسم مذهبی و عزاداری حضور می یافتند اما در زندان ارتباط این افراد با مسائل معنوی و دینی ارتقاء می یابد.

وی آموزه های دینی را بهترین ابزار اصلاح و تربیت مددجویان دانست و گفت: از مداحان و سخنرانان مطرح استانی و کشوری برای عزاداری و سخنرانی در هیات زندان دعوت شده است.

امیری افزود: معتقدیم باید بین فضای بیرون و داخل زندان ها ارتباط منطقی و قانونی برقرار کرد و ارگان ها و سازمان ها نباید به زندان نگاه جزیره ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: زندان نمونه ای از مسائل و آسیب های اجتماعی است و اگر سازمان و نهادهای مختلف با اداره کل زندان ها همکاری و هم افزایی داشته باشند اصلاح و تربیت مددجویان محقق شده، از وقوع جرم پیشگیری می شود و هزینه های جامعه به طور چشمگیری کاهش می یابد.
انتهای پیام /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.