مدیرعامل شركت گاز خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تامین كننده هفت درصد گاز مصرفی كل كشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید حمید فانی با بیان اینكه خراسان رضوی 8/7 دهم مساحت كل كشور را در خود جای داده است، افزود: اولین شبكه گازرسانی مشهد در سال 53 به بهره‌برداری رسید و تاكنون چهار دهه از فعالیت این شركت می‌گذرد.

وی با اشاره به شعار"خدمت برتر" به عنوان شعار چند دهه اخیر شركت گاز گفت: معتقدیم همانطور كه خراسان رضوی و مشهد مقدس قطب معنوی كشور است، می‌تواند قطب فنی گاز نیز باشد.

مدیرعامل شركت گاز خراسان رضوی افزود: از مجموع 74 شهر خراسان رضوی 72 شهرگازدار هستند و مراحل گازرسانی به دو شهر همت آباد و بار نیز در حال پیگیری است.

سید حمید فانی گفت: همچنین 2500 روستا در خراسان رضوی وجود دارد كه در حوزه روستاهای بالای 20 خانوار قرار دارند و امیدواریم با اتمام گازرسانی به روستاهای در دست اقدام، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به 88 درصد ارتقا پیدا كند.

وی با اشاره به وجود قریب دو میلیون مشترك گاز در خراسان رضوی، اظهار كرد: هفت درصد سبد مصرف انرژی گاز كشور توسط خراسان رضوی تامین می شود.

سید حمید فانی گفت: 171جایگاه CNG نیز در این استان در حال فعالیت هستند. همچنین شركت گاز خراسان رضوی مسئولیت گازرسانی به 36 شهرك صنعتی این استان را برعهده دارد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.