مدیر کل تبادل فناوری معاونت علمی فناوری از کارگروه‌ پروژه‌هایی در حوزه‌های هوایی، معدن، محیط زیست در قالب نقشه راه پنج ساله کشور با کشور اتریش خبر داد.

اعلایی مدیر کل تبادل فناوری معاونت علمی فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به همکاری مشترک ایران و اتریش برای تدوین نقشه راه اظهار داشت: اولین جلسه کارگروه فناوری ایران و اتریش در قالب نقشه راه پنج ساله اقتصادی برگزار شد که این نقشه می‌تواند راه توسعه همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری افزایش دهد.

وی یادآور شد: یکی از اولویت‌های اصلی همکاری بین ایران و اتریش تشکیل کارگروه مشخص فناوری کارا و معدن است که این نقشه بین وزارت اقتصاد، آموزش و پژوهش کشور اتریش و وزارت صنعت و معدن به امضاء رسید.

اعلایی عنوان کرد: اجرای سند اقدام اجرایی 2 ساله یکی از بندهای تفاهمنامه همکاری بین 2 کشور بوده و اتریش متعهد شده در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر، فناوری، محیط زیست، معدن و حوزه هوایی با کشورمان همکاری و تبادل علمی داشته باشد.

مدیر کل تبادل فناوری معاونت علمی فناوری اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی که قابلیت طرح شدن دارند در سند اقدام اجرایی در سال 2017 و 2018 نهایی شده و طی این سند موانع اجرای آن باید به وسیله 2 کشور برطرف شود.

وی گفت: همکاری ایران و اتریش پس از سفر کارگروه علمی این کشور و با دیدن پیشرفت علم و فناوری انجام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار