رییس مجلس نمایندگان امروز در نشست عمومی مجلس خواهان عملی‌شدن مواد موجود در توافق‌نامه میان دولت وحدت ملی و حزب اسلامی حکمتیار شد.

رئیس مجلس نمایندگان: توافقنامه صلح عملی شود
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرؤف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان امروز در نشست عمومی مجلس خواهان عملی‌شدن مواد موجود در توافق‌نامه میان دولت وحدت ملی و حزب اسلامی حکمتیار شد.

او گفت که توافق‌نامه صلح بین حزب اسلامی و دولت به امضا رسید که ما ضمن خواهش، تاکید می‌کنیم برای عملی‌ساختن این موافقت‌نامه هرچه عاجل اقدامات عملی خود را داشته باشند تا بتوانیم تاثیرات مثبتش را در افغانستان برای ثبات دایمی و سرتاسری شاهد باشیم و بقیه مخالفان مسلح هم به صلح رو بیاورند.

گفتنی است که پس از مدت‌ها تلاش و چانه‌زنی میان دوطرف سرانجام حدود 10 روز پیش توافق‌نامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی توسط رییس جمهور غنی و گلبدالدین حکمت‌یار رهبر این حزب به امضا رسید.

از جمله مواد توافق‌نامه اخراج نام گلبدالدین حکمتیار و دیگر اعضای این حزب از فهرست سیاه تروریزم سازمان ملل متحد است که گفته شد او تا زمان عملی‌شدن این مورد به کابل نخواهد آمد.

سپوتنیک نوشت: هم‌چنان حزب اسلامی در پهلوی دیگر تعهداتش وعده داد که دست از نبرد علیه حکومت و هم‌کاری با گروه‌های تروریستی برداشته و ارتباطش را با این گروه‌ها قطع نماید. پیش از این خوش‌بینی‌هایی در مورد تاثیر مثبت امضای توافق‌نامۀ صلح بالای دیگر مخالفان مسلح و کاهش خشونت‌ها پس از امضای آن میان حکومت و حزب اسلامی وجود داشت ولی اکنون، حمله‌های طالبان شدت یافته‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.