اصفهان؛

راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه (LTE) به زودی در گلپایگان

رئیس اداره مخابرات گلپایگان گفت: نسل چهارم تلفن همراه (LTE) در 3 شهر شهرستان بزودی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی یوسفی  با اشاره به اقدامات مخابرات در راستای توسعه 3G تلفن همراه در شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 6 سایت 3G یا نسل سوم تلفن همراه در شهرستان به بهره برداری رسیده است، و تا چند ماه آينده  3 سایت دیگر نیز تجهیز و راه اندازی خواهند شد و پوشش نسل سوم تلفن همراه در شهر گلپایگان کامل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در آینده نزدیک شهرهای گوگد و گلشهر و روستای سعیدآباد نیزتحت پوشش  3G قرار می گیرند، همچنین پیگیری جهت راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه (LTE) در شهرهای شهرستان در دست اقدام است.
یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر واگذاری تلفن ثابت در کلیه مراکز شهرستان به روز می‌باشد، تصریح کرد: بهینه سازی شبکه تلفن ثابت در نقاط مختلف شهرستان برنامه سال جاری اداره مخابرات گلپایگان است.
وی افزود: کم کردن فاصله مشترکان تا تجهیزات نوری و کاهش Last Mile به منظور ارائه خدمات باند پهن و بخصوص افزایش سرعت سرویس ADSL از اهداف دیگر شرکت مخابرات استان اصفهان در سال جاری می باشد.
یوسفی اذعان داشت: اجرای طرح ها با رویکرد FTTH(Fiber To The Home) و تحویل تار فیبر نوری به مشترک نهایی روشی است که به منظور کاهش Last Mile  و نتیجتاً ارائه سرویس‌‎های با کیفیت بهتر به مشترکان در دستور کار می باشد در نخستین گام اجرای شبکه جایگزین در روستای رکابدار با رویکرد FTTH در دست اقدام است.
وی بااشاره به اینکه نیاز به استفاده از سرویس های باند پهن رو به افزایش است، افزود: تأمین نیازهای آتی مشترکین صرفاً از طریق فیبر نوری و تجهیزات نوری امکانپذیر خواهد بود.
رئیس اداره مخابرات گلپایگان با اشاره به اینکه در سال گذشته اجرای پروژه فیبر نوری سه‌ راهی موته به گلپایگان در دستور کار قرارگرفت، بیان کرد: با تکمیل این پروژه رینگ ارتباطی شهرستان های گلپایگان، خوانسار، فریدن، بوئین میاندشت،فریدونشهر و چادگان تکمیل خواهد شد.
یوسفی گفت: با راه اندازی تجهیزات جدید و به روز در مسکن مهر، در حال حاضر 800 تلفن ثابت در آن مجموعه به متقاضیان واگذار شده است که تقریباً 50درصد این مشترکین ازخدمات ADSL برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 42 هزار 500 مشترک تلفن ثابت با سیم، و 3هزار مشترک تلفن GSM در شهرستان مشغول به کار است، افزود ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان حدود 53 درصد می باشد و از این تعداد هم  اکنون 13 هزار مشترک از سرویس ADSL  شرکت مخابرات و 2 هزار مشترک از شرکتهای PAP سرویس دریافت می کنند. یعنی حدود 35 درصد مشترکین تلفن ثابت سیمی مخابرات شهرستان گلپایگان از خدمات سرویس ADSL بهره مند هستند.
رئیس اداره مخابرات گلپایگان تصریح کرد: در اکثر مراکز این شهرستان واگذاری سرویس ADSL نیز به روز انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 13 مرکز مخابراتی  و 28 سایت BTS تلفن همراه خدمات تلفن ثابت، دیتا و تلفن همراه را به مشترکین ارائه می دهد.
 یوسفی تأکید کرد: هدف شرکت مخابرات توسعه پهنای باند و ایجاد تمهیدات لازم جهت دسترسی آسان و ارزان همگان به این فناوری است که طبیعتاً تولید محتوی‌های الکترونیکی می تواند یکی از درآمدزا ترین مشاغل حال حاضر باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.