عزادارن حسینی این روزها با حضور گسترده در مراسم عزاداری و سینه زنی عشق و ارادت خود را به مکتب سرخ امام حسین (ع) نشان می دهند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ گزارش ها از مناطق مختلف استان مرکزی و شهر ها و روستا های این استان از حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم عزاداری ماه محرم حکایت دارد .
دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در کوچه ها و خیابان ها به راه افتاده و صدای نوحه عزاداری از هر مکانی به گوش می رسد.
مساجد ، مصلی ها ، حسینیه ها و اماکن مقدسه و امامزادگان مملو از عزادارانی است که با لباس های مشکی و چشمانی اشک بار در غم شهادت سالارشهیدان حسین ابن علی (ع) و یاران باوفایش عزاداری می کنند.
اجتماع بزرگ عاشوراییان در شهرهای مختلف تشکیل شده و این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی آفتاب و شبکه های ملی پخش می شود .
دیروز اجتماع بزرگ عاشوراییان در خیابان امیرکبیر اراک تشکیل شد .
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم از اجتماع بزرگ عاشوراییان در روز عاشورا در اراک  خبر داد.
حجت‌الاسلام داود چمانی اظهار داشت: همزمان با روز عاشورا اجتماع بزرگ عاشوراییان با حضور هیأت‌های عزاداری و عزاداران حسینی رأس ساعت 15 عصر در میدان سرداران اراک برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این مراسم با حضور هیأت‌های عزاداری و با هدف یکپارچه کردن مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود که با اقامه نماز ظهر عاشورا نیز همراه خواهد بود.
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در روز تاسوعای حسینی نیز اجتماع هیأت‌های عزاداری در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون برگزار می‌شود.
چمانی بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 207 هیأت مذهبی در استان ثبت شده که 50 درصد آن در طول سال فعال بوده و مابقی به صورت فصلی و مقطعی فعال هستند.
به گفته وی در استان مرکزی همچنین یک هزار و 452 مداح ساماندهی شده وجود دارد. 
اما در روستاهای استان مرکزی هم مردم این مناطق با فرهنگ و سنت های خاثص خود عزاداری می کنند.
پخت نذری و انواع غذا و تقسیم آن بین عزاداران و مردم این روزها رونق گرفته است .
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، پرشور ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.