معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ویژه برنامه‌ های این آستان مقدس در روز تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین احمد سلامی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به برنامه‌ های شام غریبان اشاره کرد و گفت: از ساعت 19 مراسم لاله‌ گردانی خدام همانند سال ‌های گذشته با حضور بیش از ‌هزار خادم خواهر و برادر، برگزار و خادمان آستان مقدس در این شب در کنار زائران و مجاوران به اجرای مراسم لاله‌ گردانی و عزاداری می ‌پردازند.
سلامی گفت: این مراسم ساعت 9 صبح روز تاسوعا با مشارکت شورای هیئات مذهبی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می ‌شود.
وی از عموم مردم و عزاداران برای شرکت در این مراسم دعوت کرد و افزود: در روز تاسوعای حسینی عزاداران حسینی در حرم مطهر شاهچراغ( ع) به‌صورت واحد و یک‌ دست به عزاداری می ‌پردازند.
سلامی ادامه داد: پس از این مراسم معنوی در ساعت 11 نیز پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روی گنبد های حضرت احمد ابن موسی(ع) و حضرت سیدمیرمحمد(ع) برافراشته می ‌شود.
او بیان کرد: در عصر تاسوعا نیز هیئت ‌های زنجیرزنی به‌ سمت حرم مطهر حرکت کرده و همزمان با شب عاشورا نیز عزاداری باشکوهی را بیاد شب عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش برگزار می‌ کنند.
سلامی خاطر نشان کرد: در صبح روز عاشورا دسته‌ های زنجیرزنی از نقاط مختلف شیراز به ‌سمت این آستان مقدس حرکت می‌کنند و در ظهر عاشورا نیز نماز جماعت ظهر عاشورا باشکوهی خاص برگزار می ‌شود.
انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار