روش‌های مخفیانه اداره تحقیقات فدرال آمریکا، «اف بی آی» برای جذب جاسوس در مرز برملا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس اسناد منتشر شده در پایگاه اینترسپت، مأموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» و کارکنان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با همکاری یکدیگر کمک می‌کند، تا از مسافرانی که وارد آمریکا می‌شوند، به عنوان جاسوس بهره گیرند و از میان لیست مسافران افرادی را انتخاب می‌کنند و آنها را در فرودگاه برای بازجویی‌های طولانی‌ مدت احضار می‌کنند تا از آنها از جانب اف بی آی، اطلاعات جمع‌آوری کنند.

طبق این اسناد، اف بی آی، از بازجویی مرزی به عنوان بهانه‌ ای برای نزدیک شدن به افرادی استفاده می‌کند که می‌خواهد آنها را به جاسوس و خبرچین تبدیل کند که این نشان می دهد اف بی آی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و نه اجرای قانون است.

مدافعان حقوق بشر و وکلای مهاجرت به اینترسپت اعلام کردند، بسیاری از مسافران مسلمان در مرز در هنگام بازگشت از یک سفر بین‌المللی مورد بازجویی قرار می‌گیرند و ظرف چند روز بعد از آن، مأموران اف بی آی با آنها تماس برقرار می‌کنند.

این اسناد نشان می دهد که چرا مسافران و یا شهروندان آمریکایی در فرودگاههای این کشور و همچنین گذرگاههای مرزی مورد بازجویی گسترده قرار می‌گیرند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار