امام جمعه موقت تهران فلسفه زیارت اهل بیت(ع) را تشریح کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم عزاداری شب هفتم محرم هیأت الزهرا(س) که در مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: قبول حجت خدا با ابعادی که مساله ولایت دارد، ارزشگذاری برای بشر است. کسانی که مقام نبوت، رسالت، امامت خاص و ولایت مطلقه را نمی پذیرند، اینها انکار ظرفیت انسان می کنند.

وی افزود: این برای انسان یک افتخار و ارزش است که بالفعل انسان کاملی وجود دارد و تئوری و تمنی و آرزو نیست. الان "حجت خدا" هست و هیچ زمانی زمین خالی از حجت نیست و اولین موجودی که این نسل از او به جای مانده، او حجت خدا بوده است.

امام جمعه موقت تهران درباره فلسفه زیارت اهل بیت(ع) تصریح کرد: اینکه بر ما لازم دیدند به زیارت ائمه (ع) برویم و زیارتنامه بخوانیم برای این است که یک بعد زیارت شامل بعد تربیتی می شود؛ چون انسان هرچقدر عبادت و جهاد کرده باشد، وقتی به زندگی امیرالمومنین(ع)، علم، کمالات و قدرت ولایی ایشان و ائمه اطهار(ع) نگاه می کند، می بیند تا قله خیلی فاصله دارد و هرچه به دست آورده، قطره ای در برابر یک دریا است.

وی گفت: توجه به الگو برای انسان هم ایجاد انگیزه می کند و هم واقعیت خود انسان را به انسان نشان می دهد. یک بعد اسماء حسنی این است که خداوند متعال تجلی کامل خداست و بعد دوم ان تحقق انسان کامل است. خداوند چون توانا، دانا و بخشنده است، جود، قدرت و علمش اقتضاء می کند، کامل ترین موجودی که از او بالاتر نیست، را بیافریند.

صدیقی با بیان اینکه انسان را خداوند برای خلافت خود آفریده است، عنوان کرد: خداوند در گوهر جان انسان یک آئینه قرار داده است. باید به فطرت الهی، توحیدی و فطرت صداقت و امانت برگردیم. مسئولیت و رسالت انسان پاکسازی از عوارضی است که ما را از رسیدن به اصل مان گرفته است و این با وساطت امام و ولایت ممکن می شود.

وی ادامه داد: قرآن سراسر بعد تربیتی دارد. اینکه پیامبری از میان شما برگزیده می شود، برای احساس تجانس کردن است. فرق ریاست جمهوری و مسئولیت های اعتباری با ولایت و امامت همین است؛ چون نقش امام نقش پدر و نقش کسی است که قماشش ارتباط تکوینی با شما دارد و از خود شماست و نسبت به شما ایثار می کند و چیزی هم در مقابلش نمی خواهد.

به گفته امام جمعه موقت تهران، امامی که شما را به حقیقت انسان و راه راست دعوت می کند از شما مالیات، مزد و حقوق نمی خواهد و تحمیلی بر شما ندارد. بلکه ادمه پرچمی بلند کرده، دستور العملی آورده و نسخه ای برا شما پیچیده و از شما هم مزدی نمی خواهد. بی نیازی پیامبران و ائمه معصومین(ع) نکته بسیار مهمی است، آنها هم در هدایت شان و هم در کمک های زندگی دنیوی شان منتی بر شما ندارند.

وی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان ما می گویند که " ما ضامن بهشت و جهنم مردم نیستیم" یادآور شد: پیغمبر اکرم (ص) در مقابل ملتش ایستاده و نگران است و حتی گریه می کند که مبادا یکی از میان امتش به جهنم برود؛ این فرق حکومت اسلامی با حکومت لیبرالی و سکولار است.

صدیقی اضافه کرد: حاکم دینی از عمق وجودش برای مردمش می جوشد و مایه می گذارد، اما آن کسی که همه جور هزینه می کند و در تبلیغاتش از هر فاسدی استفاده می کند تا به مقام برسد، کاری به متن مردم ندارد، بلکه باید بدهی که از افراد فاسد برای او بر جای مانده است را جبران کند.

وی با بیان اینکه اگر خاری در پای شما برود، دردش در وجود پیامبر (ص) منعکس می شود، گفت: امیرالمومنین(ع) فرمودند " ما با مریضی شما مریض می شویم و با غصه شما غصه دار می شویم" این وابستگی تکوینی با شما دارد و مثل پدری است که بچه اش در اقصی نقاط عالم مشکل پیدا کرده و او نگران است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: مسیر حکومت دینی، مسیر نجات بشر است بدون تحمیل، فشار و توقع؛ اما در دیگر حکومت ها اصلا چنین مسیری نمی بینید، چون حکومت، مردم را برای خودش می خواهد و مردم، حکومت را برای خودشان می خواهند؛ اما حاکم الهی نه خودش را برای مردم می خواهد و نه مردم را برای خودش، بلکه خودش و مردم را برای خداوند متعال می خواهد.

منبع: تابناک

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.