اصفهان با وجو داشتن فضای سبز مناسب، با کمبود مدارس طبیعت نزدیک به شهر مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایده‌پرداز و مؤسس مدارس طبیعت ایران با اشاره به اینکه در مدارس طبیعت کودکان رقابت‌پذیری سالم را آموزش می‌بیند گفت: در شهری مانند اصفهان که دارای فضای سبز بسیار خوبی است، نمی‌توانیم مدارس طبیعت را به راحتی و در نزدیکی شهر احداث کنیم و متأسفانه کودکان ما هر چه به طبیعت دسترسی ندارند، به تنقلات مضر و ازاین‌دست خوراکی‌ها دسترسی آسان دارند.

عبدالحسین وهاب‌زاده افزود:کودکان باید بتوانند با طبیعت ارتباط داشته باشند و والدین باید برای کودکان باغچه‌ای سراسر علف را آماده کردهو سازمان انسانی آن را به هم بریزند تا کودکان خود را با محیط وفق کرده و ارتباط خوبی در این سن با طبیعت برقرار کنند..

وی با بیان اینکه در مدرسه‌های کنونی کودکان با گروه‌های همسال خود رقابت می‌کنند گفت: در مدرسه‌های کنونی کودکان در کلاس‌هایی که همه آن‌ها در یک رده سنی هستند حضور دارند و از ابتدا در شرایط رقابتی بزرگ می‌شوند و کودکان تا سن نوجوانی نباید در شرایط رقابت‌پذیر باشند و این در حالیست که در مدارس طبیعت فعال در سطح کشور، کودکان با شرایط سنی متفاوت کنار هم هستند.

مؤسس مدرسه طبیعت ایران گفت: ما معتقد هستیم که مدارس طبیعت در حال حاضر به‌روزترین مدارس کنونی هستند وبدون شک مدرسه‌های طبیعت در آینده تغییر خواهد کرد زیرا اکنون علم نیز در حال پیشرفت است و باید انتظار چنین تکاملی را در این مدارس نیز داشته باشیم.

گفتنی است: ویژه برنامه "یک روز سبز" از سوی خانه کودک و باهمکاری انجمن‌ها و تسهیلگران طبیعت به مناسبت روز جهانی کودک فرصتی را فراهم کرد تا کودکان 4 تا 12 سال بتوانند ارتباط مستقیم با طبیعت تداشته باشند چرا که این سن مرز زیست‌شناختی انسان است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار