دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: از هر چهار کودک ایرانی یک کودک از فرصت مناسب تحصیل محروم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امین زاده در نشستی که با دبیران حقوق شهروندی 60 دستگاه استان برگزار شد، افزود: تعلیم و تربیت، استقلال فکری، محیط زیست مناسب و داشتن خانواده ای خوب حق اساسی کودکان است و ما تمام تلاش خود را برای بهبود آن بکار گرفته ایم.
امین زاده سه بال حقوق شهروندی را حق دولت به شهروند، شهروند به دولت و شهروند به شهروند دانست و در این جلسه به تبیین حقوق و تکالیف شهروندی پرداخت.
وی گفت: از تمامی انجمن ها، دانشگاه ها و مراکز مردم نهادی که مارا در زمینه حقوق شهروندی یاری می کنند حمایت می کنیم.
مدیر سازمان مردم نهاد زنان سورا نیز در این نشست، افزود: اولین و بزرگترین آسیب اجتماعی خشونت است و خشونت برزنان و کودکان آغاز رنج و درد های اجتماعی است.
محبی با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از این آسیب ها رعایت حقوق شهروندی است، بیان کرد: مردم باید به حقوق خود آگاه باشند و بتوانند با حضور در تمامی جوامع مدنی در تعاملات اجتماعی مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: کانون زنان سورا با حدود 150 عضو از وکلا و فعالان اجتماعی با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی، به صورت رایگان تمام تلاش خود را برای درمان، بازسازی روانی و امور وکالت زنان و کودکان آسیب دیده بکار گرفته است.
در این جلسه  دبیر حوزه صیانت و حقوق شهروندی استانداری خراسان رضوی، نیز با بیان اینکه در پایان سال 93 منشور سازمان های مردم نهاد ایجاد و حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد در تمامی کار گروه های استانداری خراسان رضوی الزامی شد به تبیین و تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه حقوق شهروندی در خراسان رضوی پرداخت.
انتهای پیام//ف.ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.