مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره وضعیت رشته سوارکاری اظهاراتی داشت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از فدراسیون سوارکاری، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در نشست خبری  اظهار داشت: در رشته‌های مختلف فعالیت‌هایی صورت گرفته و فدراسیون سوارکاری به دنبال افزایش کیفیت نسبت به سال‌های گذشته است. ما در چهار سالی که در فدراسیون هستیم به دنبال این هستیم تا هر سال را به یک اسب بومی اختصاص دهیم. سال پیش کتاب تبارنامه اسب کاسپین نوشته شد و امسال هم با همکاری جهاد کشاورزی اسب ترکمن صاحب تبارنامه بین‌المللی شد.

وی ادامه داد: به دنبال معرفی اسب‌های اصیل کشور در میادین بین‌المللی هستیم و امیدواریم سال آینده درباره اسب کرد این اتفاق بیفتد و بتوانیم مجمع بین‌المللی اسب کرد را به مرکزیت ایران برگزار کنیم. قطعا اسب‌های بومی ما با اختصاص تبارنامه ارزش پیدا خواهند کرد. امسال هم در مسابقات نوروز‌آباد در اقدامی قابل توجه ۵ نژاد اسب اصیل ایران به رقابت با یکدیگر پرداختند.

خلیلی درباره برگزاری مسابقات پرش با اسب CFI گفت: نزدیک ۳۰ سوارکار خارجی در این مسابقات شرکت کردند و با پیشنهادی که به فدراسیون آسیایی دادیم امیدواریم مسابقات قهرمانی آسیایی در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و … برگزار شود. خوشبختانه فدراسیون آسیایی این پیشنهاد ما را پذیرفته است و ما امیدواریم تا آخر سال اعزام‌هایی به کشورهای آسیایی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری درباره حضور سرمربی بلژیکی در رأس هدایت تیم ملی پرش با اسب ایران گفت:‌بعد از سالیان سال فدراسیون سوارکاری صاحب یک سرمربی صاحب نام بلژیکی شده است و امیدواریم بتوانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور پیدا کنیم. ما نمی‌خواستیم مثل سالهای گذشته در دو سه ماه مانده به مسابقات تکلیف تیم ملی و سرمربی را مشخص کنیم به همین جهت قراردادی دو ساله با این سرمربی بلژیکی امضا کردیم. او یکی از سرمربیان باتجربه پرش با اسب است که در المپیک مونترال کانادا مدال نقره دارد و همچنین شش سال سرمربی تیم ملی بلژیک و هشت سال سرمربی تیم ملی عربستان بوده و با این تیم به مدال نقره المپیک هم رسیده است.

وی ادامه داد: هدف ما حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا است و اگر هم نتیجه نگیریم، جای اشکالی وجود ندارد و مهم این است که پیشرفت کرده‌ایم و عقب‌گرد نداشتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار