حجت الاسلام و المسلمین نوروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کودکان در برنامه ششم توسعه جا مانده‌اند/ پیگیری لایحه پلیس اطفال در کمیسیون قضایی

سخنگوی کمیسیون حقوقی گفت: در انتظار لایحه پلیس کودکان هستیم تا مباحث و مشکلات مربوط به کودکان را بررسی کنیم.

کودکان در برنامه ششم توسعه جا مانده اند/ پیگیری لایحه پلیس اطفال در کمیسیون قضاییحجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:  کمیسیون قضایی در انتظار ارسال لایحه پلیس کودک است تا با بررسی و تدوین برنامه های تاثیر گذار، نادیده شدن این قشر در برنامه ششم توسعه را جبران کند.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده همان طور که کانون اصلاح و تربیت در کشور وجود دارد، باید دادگاه کودک، پلیس اطفال، آموزش، مشاوره و روان شناسی کودک در تمامی مراحل زندگیشان راه اندازی شود که در تلاش برای اجرایی تمامی این موارد هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با بیان اینکه تاکنون نگاه مسئولان به مباحث کودکان بسیار کلی بوده است، ادامه داد: در واقع این نگاه باید اصلاح شود، به گونه ای که بتوان با دید گسترده و واقع بینانه تر به موضوعات حساسی چون کودکان کار و خیابان، کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست و... پرداخت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: تدوین برنامه های تاثیر گذار برای کودکان، گرایش به سمت ناهنجاری های اجتماعی را در بزرگسالی کاهش می دهد و آینده و پیشرفت کشور با رشد کودکان سالم تضمین خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار