سازمان ملل از شهادت بیش از ۱۴۰ نفر در حمله اخیر وحشیانه جنگنده‌های رژیم سعودی به صنعا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز شنبه از شهادت بیش از صد و چهل نفر در حمله اخیر به صنعا خبر داد. 

بر اساس این گزارش، جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل، در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد در حملات هوایی روز شنبه به شهر صنعا پایتخت یمن بیش از یکصد و چهل نفر کشته و بیش از ۵۲۲ نفر زخمی شدند. 

وی در این بیانیه اعلام کرد: «انتشار خبر حملات هوایی روز شنبه به مکانی که هزاران نفر برای شرکت در مراسم ترحیم در آن شرکت کرده بودند، همه را شوکه و متاثر کرد. وی افزود این آمار اولین اطلاعاتی است که از منابع پزشکی به دست ما رسیده است. 

 هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن تاکید کرد لازم است هر چه زود‌تر تحقیقاتی دقیق و جامع درباره این حمله مرگبار صورت گیرد. 

سخنگوی وزارت بهداشت یمن پیش از این اعلام کرده بود در حملات هوایی به صنعا بیش از ۱۰۰ نفر شهید و بیش از ۵۲۰ نفر زخمی شده‌اند، اما بیم آن می‌رود که آمار تلفات و زخمی‌های این حملات وحشیانه افزایش یابد.

عربستان سعودی به‌تازگی درخواست سازمان ملل متحد برای تحقیق در مورد جنایات صورت گرفته در یمن را رد کرده‌است. 

رژیم آل سعود از فروردین ۱۳۹۴ به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
این سازمان ملل دبیرکل نداره ، این دبیرکل چشم و گوش و درک نداره ، نباید ابراز نگرانی بکنه ؟ زبون نداره ؟
آخرین اخبار