بر اساس نظرسنجی گالوپ، اصلی‌ترین دلیل برای رای دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 برای رای دادن به یک نامزد، بی میلی و تنفر نسبت به نامزد دیگر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ بر اساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه گالوپ، اصلی‌ترین دلیل برای رای دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور برای رای دادن به یک نامزد، بی میلی و تنفر نسبت به نامزد دیگر است.

بر این اساس، این نظرسنجی که در فاصله روزهای 14 تا 18 سپتامبر انجام شده است نشان می دهد 28 درصد رای دهندگان از جمله نسبت های برابری از حامیان نامزد حزب دموکرات هیلاری کلینتون و رقیب او از حزب جمهوریخواه یعنی دونالد ترامپ می گویند آنها نامزد مورد نظر خود را به علت تنفر و بی میلی نسبت به نامزد دیگر که آنها او را غیرصادق، ناشایست یا ضعیف می دانند انتخاب کرده اند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 یعنی جدیدترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در آن یکی از نامزدها رئیس جمهور در مسند قدرت نبود تقریبا هیچکدام از رای دهندگان نگفتند که نامزد خود را به علت تنفر و بی میلی نسبت به نامزد دیگر انتخاب کرده اند.

نظرسنجی دانشگاه مانماوث: شرایط بد حاکم بر تبلیغات انتخاباتی آمریکا تاکنون سابقه نداشته است.

نتایج یک نظرسنجی دیگر در آمریکا نشان می دهد اکثر مردم این کشور معتقدند شرایط بدی که لفاظی های رایج حاکم بر مبارزات انتخاباتی امسال در آمریکا به وجود آورده در تاریخ انتخابات آمریکا سابقه نداشته است.

این نظرسنجی که توسط دانشگاه مانماوث Monmouth صورت گرفته است نشان می دهد که هفتاد درصد رای دهندگان آمریکایی معتقدند رویارویی هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها با دونالد ترامپ جمهوری خواه بدترین احساسات را در رای دهندگان آمریکایی برانگیخته است.

نزدیک به دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند زبان ناپخته ای که امسال در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رایج شده، به هیچ وجه قابل توجیه نیست. 

پاتریک موری، مدیر موسسه نظرسنجی دانشگاه مانماوث می گوید بسیاری از رای دهندگان آمریکایی به طور یکسان از نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به خاطر لحن بسیار منفی و تندی که بر  مبارزات انتخاباتی آمریکا حاکم کرده اند، انتقاد می کنند. 

اما علاوه بر 50 درصد رای دهندگان آمریکایی که از لحن هیچ یک از نامزدهای انتخابات رضایت ندارند، 37 درصد بر این عقیده اند که لفاظی های تند و لحن خشونت بار تبلیغات انتخاباتی امسال عمدتا ناشی از رفتار و گفتار دونالد ترامپ است.

نظرسنجی دانشگاه مانماوث همچنین نشان داد که لحن افراط گرایانه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر رابطه دوستی میان رای دهندگان آمریکایی تاثیر منفی گذاشته است: هفت درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند مشاجرات مرتبط با تبلیغات انتخاباتی امسال روابط دوستانه آنها با دست کم یک نفر را مختل کرده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار