نشست برنامه ریزی ستاد برگزاری یادواره شهدای محوری خراسان رضوی در صداوسیمای خراسان رضوی امروز برگزارشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این نشست که با محوریت برگزاری یادواره سردار سر لشکر پاسدار شهید محمد ناصر ناصری برگزارشد رییس ستاد یادواره این شهید گفت: امروز حفظ راه و یاد و منش شهدا یکی از مهم‌ترین فضیلت‌ها است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده اند.

سردار مولوی با اشاره به برگزاری یادواره شهید سرلشگر سردار محمد ناصر ناصری در پنج شنبه 29 مهر گفت: با توجه به این مهم ستاد یادواره این شهید با همکاری مسوولان و نهادهای مردمی شکل گرفته و تلاش شده است با تقویت فرهنگ جهادی و شهادت جایگاه شهید محمدناصر ناصری نیز در دوران دفاع مقدس تبیین شود.

او گفت: شهید سرلشگر سردار محمد ناصر ناصری در کمک به مردم افغانستان الگوی جهاد بدون مرز بوده وجزو شهدایی است که با مظلومیت در شرایط خاصی در این کشور به شهادت رسید از این رو نه فقط این شهید بلکه همه شهدای جهاد آنسوی مرز باید به سبک و شیوه خاصی به جامعه شناسانده شوند .

رییس ستاد یادواره شهید محمد ناصر ناصری افزود: تولید چهار مستند تلویزیونی و پخش آن از شبکه‌ های مختلف، تهیه کلیپ از زندگی شهید برای پخش در یادواره، جمع‌بندی و بازنگری کتب گذشته در مورد شهید، تولید مجموعه نمایشگاهی با عنوان مجاهدان بودن مرز و طراحی و فضاسازی شهری از اقدامات انجام شده در بخش فرهنگی درباره این شهید است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: داشتن نگاه ویژه به شهدا نیاز جامعه است و باید با تولید برنامه هایی جذاب و فاخر و در خور شهدا بتوانیم در بازشناسی راه و هدف آنها به جامعه گام برداریم.

محسن نصر پور آمادگی صدا و سیمای خراسان رضوی را برای ساخت آثاری درباره شهید سرلشگر سردار محمد ناصر ناصری، همکاری در ساخت و همچنین پخش آثار تهیه شده درباره این شهید از صدا و سیما و خبر در بازه های زمانی مختلف اعلام کرد.

او گفت: باید تلاش کرد تا قبل از برگزاری یادواره شهید محمد ناصرناصری طرح سریال با فیلم زندگی و سیره این شهید آماده شود و در این زمینه با آشنایی بیشتر با خانواده این شهید درباره سیره و شخصیت او بیشتر آگاهی یابیم.

شهید محمد ناصر ناصری،در روز 17 مرداد سال 1377، در شهر مزار شریف به دست نیروهای تندرو طالبان به شهادت رسید.

شهید سرلشگر سردار محمد ناصر ناصری در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشت.

او در سال 1363 با حفظ سمت فرماندهی سپاه بیرجند را پذیرفت، او همچنان با حضور در جبهه های جنگ ضمن عهده دار شدن مسؤلیت یکی از محورهای اطلاعات و عملیات تیپ بیست و یک امام رضا(ع) در عملیات عاشورا (میمک) هم شرکت کرد و به سختی از ناحیه کتف و پا مجروح شد انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.