تاریخ شفاهی«زنان پشتیبانی جنگ»از پانزدهم مهرماه سال جاری به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان غربی گردآوری وبعد از دو سال منتشر می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛در این طرح 15 نفر از زنان پشتیبان جنگ در ارومیه شناساسس شده اند که بعد از مصاحبه به صورت همروایی،خاطرات آنها گرد آوری و در قالب کتاب منتشر می­شود.

اشاره ای به نقش زنان در تاریخ و تحولات یکصدسال اخیر در ارومیه و هشت سال دفاع مقدس ، حضور فیزیکی زنان در جبهه ها،تامین آذوقه جنگی برای رزمندگان،پرستاری از مجروحین جنگی،تبلیغات در پشت جبهه،تامین لباس و غذا برای نیروهای رزمنده و رسیدگی و سرزدن به خانواده رزمندگان ،جانبازان و ایثارگران موضوع هایی هستند که در این طرح به آنها پرداخته شده و ثبت می شوند.

بر اساس آمار تهیه شده از فهرست شهدای جنگ تحمیلی زنان قهرمان ایران در طول هشت سال دفاع مقدس چهار هزار و 363نفر شهید تقدیم ایران و انقلاب اسلامی کرده اند که بیشتر آنها در بمباران و موشک باران شهرها به شهادت رسیده اند.

در طول هشت سال دفاع مقدس 22 هزار و 808نفر امدادگر و دو هزار و 276 نفر پزشک زن به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شده اند که در این میان بیش از سه هزار نفر بالای 25 درصدجانباز هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.