نیروی هوایی آمریکا برای بروز رسانی زرادخانه اتمی خود دو بمب اتمی فاقد کلاهک را در صحرای نوادا آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، آمریکا در اقدامی جهت نوین‌ سازی زرادخانه خود دو بمب اتمی «B-61»  فاقد کلاهک را با بمب افکن‌های «بی-2» در صحرای نوادا آزمایش کرده است.

آژانس ملی امنیت اتمی آمریکا در این زمینه اعلام کرد هدف اولیه این پرواز آزمایشی کسب اطمینان، دقت و عملکرد داده‌ها در شرایط عملیاتی است.

بر این اساس، دو بمب افکن «بی-2» دو بمب 700 پوندی را در صحرای نوادا پرتاب کردند.

آمریکا دو بمب اتمی را در صحرای نوادا آزمایش کرد

سرلشگر «مایکل لوتون» فرمانده آژانس ملی امنیت اتمی آمریکا گفت: بی-61 عملکرد سه گانه اتمی آمریکا و توسعه توان بازدارندگی است. پروازهای آزمایشی اخیر بیانگر تعهد آژانس ملی امنیت اتمی در حصول اطمینان از سالم بودن تمامی سلاح‌های ما است.

نیروی هوایی آمریکا علاوه بر ساخت 400 موشک جدید برای جایگزین نمودن با موشک‌های بین قاره‌ای قدیمی «مینت‌من»، در پی ساخت موشک‌های اتمی کروز به نام «لانگ رنج استند آف» بر آمده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
دنیا باید حکومت آمریکا را برای انجام آزمایشات غیر قانونی هسته ای محکوم کند .کشوری که برای اولین بار بمب اتمی را برروی مردم ژاپن آزمایش کرده و نوع خفیف آن را در عراق ، صربستان و ویتنام هم مصرف کرده است ، باز هم دست از شرارت بر نمی دارد ، اتحادیه های جهانی باید آمریکارا محکوم کنند .
آخرین اخبار